شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

اگر صبح که از خواب بیدار می شوید احساس خوبی ندارید، باید به شما بگوییم که تنها نیستید. اما برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ به ما بپیوند.

نهار خلیلی، پایگاه اطلاع رسانی سرویس سلامت و سبک زندگی دانا; اکثر مردم با پوست درخشان و موهای عالی از خواب بیدار نمی شوند! با چند نکته ساده، زیبایی طبیعی خود را قبل از اینکه متوجه شوید به نمایش خواهید گذاشت.


هر شب قبل از خواب صورت خود را بشویید

اگر آرایش می کنید، می دانید که باید هر شب صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. اما حتی اگر این کار را نکنید، روغن ها و آلاینده های موجود در هوا می توانند در طول روز روی صورت شما ظاهر شوند. می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند و منجر به آکنه و پیری زودرس شود. صورت خود را خیس کنید، سپس از پاک کننده پوست خود استفاده کنید و سپس صورت خود را کاملا با آب تمیز بشویید.

اگر خیلی خسته هستید که نمی توانید صورت خود را بشویید، می توانید از پاک کننده صورت برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.


یک لایه ضخیم از مرطوب کننده را روی پوست خود بمالید

شب بهترین زمان برای مرطوب کردن پوست با کرم مرطوب کننده است. یک لایه ضخیم از مرطوب کننده را روی پوست بمالید، اما آن را به طور کامل مالش ندهید. درعوض، اجازه دهید به طور طبیعی تازه و محو شود تا بیشترین بهره را از آن ببرید.


بعد از مرطوب کردن، کرم دور چشم بزنید

اگر از کرم زیر چشم استفاده کرده و سپس از مرطوب کننده استفاده می کنید، می توانید کرم دور چشم را به نواحی دیگری از صورت خود منتقل کنید که در آن کرم اثر کمتری دارد. استفاده از آن بعد از مرطوب کننده مطمئن می شود که در جایی که بیشتر به آن نیاز دارید باقی می ماند و پوست ظریف اطراف چشم شما را آبرسانی می کند.


قبل از رفتن به رختخواب از یک بالم لب مرطوب استفاده کنید

لب های شما نیز مانند بقیه صورت شما نیاز به مرطوب شدن دارند. شب بهترین زمان برای استفاده از مومیایی لب است زیرا برای چندین ساعت صحبت نمی‌کنید، نمی‌خورید یا نمی‌نوشید. بنابراین از مرطوب کننده لب مورد علاقه خود استفاده کنید و با لب های زیبا و پر از خواب بیدار شوید!


هر شب پاهای خود را مرطوب کنید و جوراب بپوشید

اگر در شب برای مرطوب کردن پاهای خود وقت بگذارید، از سر تا پا زیبا به نظر خواهید رسید. پاهای خود را با یک لوسیون غلیظ بپوشانید. از مالیدن بین انگشتان پا خودداری کنید. در مرحله بعد، یک جفت جوراب ضخیم بپوشید تا لوسیون روی ملحفه های شما قرار نگیرد.

https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

برای جلوگیری از چین و چروک به پشت بخوابید

اگر به روی شکم یا پهلو بخوابید، بالش اصطکاک روی صورت شما ایجاد می کند و نیروی جاذبه پوست شما را به سمت پایین می کشد. با گذشت زمان، این می تواند منجر به چین و چروک روی صورت شود. علاوه بر فوایدی که برای صورت شما دارد، خوابیدن به پشت باعث حفظ تراز طبیعی گردن و ستون فقرات می شود.


هنگام خواب از مرطوب کننده استفاده کنید

آبرسانی برای سلامت پوست شما حتی در هنگام خواب ضروری است. یک دستگاه بخور در اتاق خود قرار دهید و هنگام خواب آن را روشن کنید، به خصوص در زمستان که هوا خشک است.


روزانه حدود 100 اونس مایع (3.0 لیتر) آب بنوشید

نوشیدن آب به دفع سموم از بدن شما کمک می کند و برای سلامت پوست مهم است. اگر برای نوشیدن آب اضافی به کمک نیاز دارید، یک بطری آب بزرگ همراه خود داشته باشید تا به شما یادآوری کند که باید آب بنوشید.

برای حالت دادن بیشتر، قبل از خواب یک مرطوب کننده به موهای خود بزنید.

اگر موهایتان خیلی خشک است، یک نرم کننده ضخیم به موهایتان بزنید، سپس هنگام خواب سرتان را در حوله بپیچید. صبح صورت را بشویید. اگر موهایتان چرب است، یک روغن ملایم مانند روغن آرگان یا روغن نارگیل را به انتهای موها بمالید تا از دوشاخه شدن موها جلوگیری کنید.


اگر موهایتان بلند است ببافید

هنگام خواب از موهای خود در برابر اصطکاک محافظت کنید و بافته یا دم اسبی شل بپوشید. با این حال، موهای خود را خیلی محکم نکشید وگرنه ممکن است بشکنند.


روی یک روبالشی ساتن یا ابریشمی بخوابید

روبالشی های نخی معمولی می توانند الیاف موهای شما را به دام بیندازند. با گذشت زمان، این امر می تواند باعث ضعیف شدن و حتی شکستن تارهای مو شود. در عوض، از ابریشم یا ساتن استفاده کنید تا موهایتان هنگام خواب به آرامی روی سطح بالش بچرخد.


اگر روبالشی ساتن ندارید، موهایتان را با روسری ببندید

پیچاندن موهای خود در یک روسری یا سایر پوشش های سر یک راه عالی برای جلوگیری از شکنندگی گره است. این به موهای شما کمک می کند تا در روز بعد حالت خود را حفظ کنید.


محیطی آرام در اتاق خواب خود ایجاد کنید

اتاق خواب شما باید خنک، تاریک و ساکت باشد تا به شما کمک کند بهترین خواب ممکن را داشته باشید. دما را طوری تنظیم کنید که برای شما راحت است.

در صورت امکان، روی ملحفه های زیبا سرمایه گذاری کنید تا هنگام خواب راحت باشید. گران ترین ورق ها دارای تعداد نخ 300 تا 400 هستند، اما ورقی با تعداد نخ در محدوده 250 تا 300 حس ابریشمی به شما می دهد.

اتاق خواب خود را مرتب نگه دارید تا وقتی وارد اتاق می شوید احساس آرامش کنید. قبل از رفتن به رختخواب، لباس های شسته شده را کنار بگذارید و میز خواب یا قسمت بالای کمدتان را صاف کنید.


ملحفه های خود را هفته ای یکبار بشویید

عرق، سلول‌های مرده پوست و سایر آلاینده‌ها می‌توانند روی تخت شما جمع شوند و از سردی بیش از حد تشک در هنگام خواب جلوگیری کنند. با شستن ملافه در هفته، در صورت امکان، یا حداقل یک هفته در میان، ملافه خود را گرم و تمیز نگه دارید.


اگر می توانید به برنامه خواب خود پایبند باشید

در صورت امکان، سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید و به رختخواب بروید. این به بدن شما کمک می کند تا بداند چه زمانی برای یک خواب خوب شبانه است و شما با آرامش بیشتری از خواب بیدار خواهید شد و این قطعا در چهره شما نمایان خواهد شد!


حداقل 7 ساعت در شب بخوابید.

3-4 ساعت قبل از خواب از کافئین خودداری کنید

کافئین یک محرک است و می تواند چرخه خواب شما را مختل کند. چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب، کافئین را با آب جایگزین کنید تا بتوانید شب بهتر بخوابید و سرحال از خواب بیدار شوید.

قبل از رفتن به رختخواب تلفن و سایر وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید

تلفن های همراه، تلویزیون ها و رایانه ها نور آبی مشابه نور خورشید از خود ساطع می کنند. این نور می تواند مغز را فریب دهد تا فکر کند روز است و از خوابیدن شما جلوگیری می کند. دکتر فاطمه حبشی





[ بازدید : 44 ]

[ دوشنبه 10 بهمن 1401 ] [ 9:47 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]