شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


موسیقی نسبت به هنرهای دیگر دامنه بسیار وسیع تری دارد. هیچ هنری به این عمق در لایه های مختلف جامعه نفوذ نکرده است. از کودکان تا میانسالان، در تمام سنین، موسیقی جزء جدایی ناپذیر زندگی آنها محسوب می شود. هرکس بنا به علاقه و سلیقه خود به سبک موسیقی بیشتری گوش می دهد. از نظر مخاطبان و طرفداران، موسیقی را در میان سایر هنرها می توان با فوتبال در میان سایر رشته ها مقایسه کرد. بزرگترین سالن های موسیقی مملو از طرفداران بسیاری است. مردم بلیت کنسرت نوازنده یا گروه مورد علاقه خود را از ماه ها قبل خریداری می کنند. آنها بی صبرانه منتظر انتشار آلبوم هنرمند مورد علاقه خود هستند. این هنر همواره توانسته است رابطه ای پایدار و متقابل بین خود و طرفدارانش ایجاد کند. با این حال، طرفدار بخشی از دنیای موسیقی است. بخش بزرگی از این هنر گوش دادن، هنرمندانی هستند که موسیقی را اجرا می کنند. اجرای موسیقی مهارت خاصی است و برای کسب این مهارت و به عبارتی تربیت، مجری باید سال ها کار کند. در این مقاله در مورد نحوه آموزش موسیقی در کرج صحبت خواهیم کرد.


شناخت ابعاد مختلف آموزش موسیقی

موسیقی هنری است با جنبه های مختلف. هر کسی که می خواهد شروع به یادگیری موسیقی کند باید بداند که به دنبال چه مقیاس ها یا بخش هایی از موسیقی است. این اندازه گیری ها به دو شاخه موسیقی علمی و عملی تقسیم می شوند.

موسیقی شناسی: در این بخش، دانشجویان موسیقی را از دیدگاه سیستمی بر اساس تئوری، طراحی و حقوق بین الملل مطالعه می کنند. موسیقی مانند هر حرفه و حرفه ای از قوانین و مقرراتی به نام تئوری موسیقی پیروی می کند. نوازندگان، نویسندگان، نظریه پردازان، محققان، معلمان موسیقی و غیره. کار حرفه ای در زمینه علم موسیقی.

موسیقی عملی: موسیقی عملی یعنی ساختن. اجرای واضح نت ها، در ریتم و ملودی. نوازندگان سازهای مختلف در این دسته فعالیت می کنند. ساز زهی یا کوبه ای فرقی نمی کند. یا باد یا برق. بسیاری از افراد در صنعت موسیقی در این زمینه فعالیت می کنند.

جنبه های مشترک موسیقی علمی و کاربردی: موسیقی علمی و کاربردی دو شاخه مجزا از موسیقی هستند، اما وجوه مشترک زیادی دارند.

به عنوان مثال: نوازندگان باید برخی از تئوری های اولیه را یاد بگیرند تا طبق استانداردهای موسیقی بنوازند. یا اغلب آهنگسازان نیز باید سطح خاصی از تسلط بر اجرا داشته باشند تا بتوانند از آن برای خلق اثر استفاده کنند.

بهترین سن برای شروع یادگیری موسیقی چه سنی است؟

در ابتدا باید گفت که یادگیری موسیقی محدودیت سنی ندارد و هیچ وقت برای شروع دیر نیست. اما بهترین زمان از بچه ها. کودکی بین پنج تا هفت سالگی بیشترین پذیرش را برای درک ماهیت موسیقی دارد. اساساً امروزه اکثر خانواده ها فرزندان خود را به آموزشگاه های موسیقی کودکان می فرستند. نوازندگان ارف این گروه توسط معلم آموزش داده می شود و به کودکان اصول اولیه موسیقی و نواختن با سازهای روزمره مانند ارگ و زنگ آموزش داده می شود. به این ترتیب کودک در آینده با دید و انتخابی آگاهانه می تواند ساز موسیقی را که می خواهد یاد بگیرد را انتخاب کند.

چگونه ساز مورد علاقه خود را برای شروع یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

هیچ عامل علمی برای این مورد وجود ندارد. زیرا هنر موسیقی مقوله ای حسی است و تنها ذوق و علاقه می تواند منجر به انتخاب نهایی شود. بهترین راه برای تشخیص علاقه و استعداد او گوش دادن به آثار معروف است. تا جایی که امکان دارد سازهای مختلف را از نزدیک ببینیم و بنوازیم. هر ساز را که بیشتر دوست دارید بهترین گزینه برای انتخاب و شروع یادگیری خواهد بود.





[ بازدید : 8 ]

[ يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 ] [ 10:18 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]