شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


به روز رسانی وردپرس 5.5 یکی از به روز رسانی های اصلی سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک به روز رسانی اصلی ارائه می دهد و سپس به روز رسانی های جزئی را در تاریخ های مختلف برای تصحیح نسخه اصلی که همان اسکریپت وردپرس است ارائه می دهد. شاخه ای از نوآوری های اصلی در هر مطلب به معرفی یک آپدیت مهم می پردازیم و به ویژگی های آن می پردازیم و می توانید زیر مجموعه های آن را در قسمت دانلودها بیابید. با وبلاگ همراه باشید تا در مورد به روز رسانی اصلی 5.2 و شاخه های آن بحث کنیم.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ هایی است که در آن می توانید محتوای وب سایت خود (متن، ویدیو، تصویر و هر چیز دیگری) را با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب مدیریت کنید.

وردپرس تاریکسی

در ابتدا، وردپرس فقط یک سیستم انتشار رایگان بود تا ویژگی های خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار دهد. سپس یک سیستم مدیریت محتوا یا زبان برنامه نویسی (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی کنید.

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه از PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و منبع باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 ایجاد شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک یکی از دوستان مت مولنی (توسعه دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن روز وردپرس به معروف ترین و پرکاربردترین ابزار برای ایجاد وبلاگ و سایت های میزبانی شده با سرعت و پیشرفت عالی. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در دنیا با این CMS راه اندازی شده است.

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که گفته شد، وردپرس یکی از سازندگان وب سایت پیشرو در جهان است، بسیاری از مدیران وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را تحت این CMS طراحی کرده اند. ما مقاله ای در مورد به روز رسانی ها و ویژگی های خاص برای شما خواهیم ساخت، اما به طور کلی، اولین آپدیت این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک قالب جدید و ایجاد یک قالب بود. سازگار با XHTML 1.1 (تصویر زیر متعلق به نسخه 1.1 وردپرس است).

وردپرس 5.5

ویرایشگر بلوک بهبود یافته

نگهداری بلاک وردپرس جایی است که بیشتر وقت خود را صرف اضافه کردن پست می کنید. این بخش همیشه در به روز رسانی در معرض تغییر است. تغییرات در آخرین نسخه وردپرس باعث کارآمدتر شدن این بخش شده است. این تغییرات عبارتند از:

با دایرکتوری بلوک ادعا کنید

نسخه های جدیدتر وردپرس دارای یک فهرست بخش هستند. این بدان معنی است که اگر می خواهید از ماژولی استفاده کنید که قبلاً در سایت شما وجود ندارد، به طور خودکار پیشنهادهایی را در بخش راهنمای ماژول ها مشاهده خواهید کرد.

دایرکتوری اساسا مجموعه ای از افزونه های وردپرس است که به شما امکان می دهد بلوک های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید. البته این شامل افزونه های مسدود کننده وردپرس نمی شود که معمولاً شامل چندین بلوک وردپرس می شود که با نصب یک افزونه خاص می توانید از آنها استفاده کنید.

تغییرات رابط کاربری در بلوک ویرایشگر

قابل توجه ترین نکته در مورد وردپرس 5.5 تغییرات بصری در ویرایشگر بلاک است. ایجاد نقاط برجسته در لبه های عناصر عملی تر است.

به عنوان مثال، دکمه اضافه کردن یک بلوک جدید برجسته تر شده است و نمایان شدن آن با پس زمینه آن افزایش یافته است.

تصویر را در خود ویرایشگر بلوک ویرایش کنید

وردپرس 5.5 به کاربران این امکان را می دهد که تصویر را مستقیماً در ویرایشگر ویرایش کنند. یعنی بدون خروج از قسمت ویرایشگر می توانید ارتفاع، عرض، نسبت ابعاد، زاویه تصویر را تغییر دهید و در صورت نیاز آن را برش دهید.

مطالعه بیشتر: https://blogten.ir/wordpress-up-5-5/





[ بازدید : 27 ]

[ دوشنبه 22 خرداد 1402 ] [ 10:05 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]