شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

مشاوره با افراد مجرب و آگاه در هر زمینه ای می تواند کمک شایانی به موفقیت شخصی و دستیابی به نتایج دلخواه کند. مشاوره در آموزش و یادگیری نیز مهم است. مشاوران تحصیلی افرادی هستند که دانش آموزان را در مواجهه با مشکلات تحصیلی و فردی، آمادگی برای آزمون ها و کنکور، بهبود یادگیری، ایجاد انگیزه و کاهش استرس و در نهایت رساندن دانش آموزان به هدف نهایی یعنی موفقیت تحصیلی و قبولی در کنکور کمک می کنند. . . برای اینکه مشاور مطالعه مناسبی برای کنکور باشید، باید بدانید که چه چیزی مهم است که در این مرحله مهم به خوبی انجام دهید. در ادامه از ویژگی ها و وظایف یک مشاور خوب پذیرش می گویم.

مشاوره امتحانی

امروزه مشاور تحصیلی به یکی از ارکان مهم نظام آموزشی تبدیل شده است. در کشور ما و نظام آموزشی آن تمرکز چندانی روی مشاوره تحصیلی نیست و مدارس کوچک و بزرگ برای همه دانش آموزان فقط یک مشاور در نظر می گیرند، اما در کنار دانش آموزان یک مشاور وجود دارد- کتاب نزدیک به قبولی. آزمون بسیار مهم است و متقاضیان باید تجربه خوبی داشته باشند. شما باید با دانش و مشاوره درست کنکور را ترک کنید.

مشاوران آزمون ورودی می توانند برنامه های خوبی مانند برنامه ریزی درسی، نحوه مطالعه، برنامه ریزی گام به گام، تعیین هدف، نحوه حضور و شرکت در کنکور را به دانش آموزان ارائه دهند. عمدتاً به مشکلات روانی و عاطفی داوطلب مربوط می شود.

در این مرحله مهم ممکن است دانش آموزان با مشکلات عدیده ای از جمله از دست دادن روحیه و انگیزه، از دست دادن امید، خستگی روحی و روانی، افت تحصیلی، مشکلات شخصی، استرس و اضطراب امتحان و یا مشکلات خانوادگی و ... مواجه شوند. داوطلب شوید و به او کمک کنید تا این مشکلات را حل کند.

وظایف مشاور کنکور

مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می کند تا نقاط قوت و محدودیت های خود را شناسایی کنند و از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببرند. مشاور تحصیلی که در زمینه کنکور فعالیت می کند می تواند با شناسایی دقیق مهارت ها و توانایی های دانش آموزان را به سمت رشته و دانشگاه مناسب راهنمایی کند.

مشاور باید برای رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی و روانی و ایجاد ثبات عاطفی با معلم، خانواده و مدیریت مدرسه در ارتباط باشد.

مشاوران پذیرش باید در حل مسائل دانشجویی کوشا باشند و علاوه بر آن با خانواده های متقاضیان خود روابط دوستانه برقرار کنند. یک داوطلب کنکور در خانه و در خانواده درس می خواند، بنابراین فضای خانوادگی و مسئولیت های والدین در این زمینه بسیار چشمگیر است.

بنابراین مشاوران راهنمایی کنکور باید با خانواده دانش آموزان جلساتی داشته باشند و در مورد مسائل و مشکلات خانوادگی که بر تحصیل فرد تأثیر می گذارد و شرایط را برای دانش آموزان فراهم می کند، بحث کنند.

نقش خانواده و والدین در کاهش افت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی و استرس کنکور بسیار مهم است. خانواده سرعت دانش آموز را در دستیابی به اهداف تحصیلی تعیین می کند. خانواده های بی انگیزه، بی اطلاع و ناکارآمد، سرعت دانش آموزان را کند می کنند. بنابراین لزوم مشورت با والدین در فرآیند مشاوره آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی های معلم خصوصی آزمون ورودی

برای اینکه یک مشاور SAT خوب باشد، یک مشاور تحصیلی باید دارای پیشینه تحصیلی، مشاوره و روانشناسی باشد. این تشکیلات می تواند آکادمیک باشد یا با درس خصوصی انجام شود. علاوه بر این موارد، باید در مورد کنکور و روش های تست زنی، روش های مطالعه دروس، جمع بندی، مرور دروس، آشنایی با نکات مبهم و دشوار هر موضوع و داشتن تجربه کافی در این زمینه مطالعه زیادی داشته باشد. .

سوالات کنکور هر ساله تفاوت قابل توجهی با سال های قبل دارد و توسعه دهندگان سوالات بسیار مفهومی می پرسند که تنها با مطالعه دروس و کتاب های درسی نمی توان به آنها پاسخ داد.

مشاوران عزیز باید اطلاعات کافی در مورد انواع آزمون ها، کتاب های درسی و کلاس های اضافی داشته باشند و همچنین برنامه های ویژه متناسب با ویژگی های هر دانش آموز را ارائه دهند. مشاوران باید علاوه بر مطالب فوق از موضوع مشاوره و روانشناسی برای حل مشکلات عاطفی و خانوادگی استفاده کرده و در این زمینه متخصص شوند.

به طور کلی وظایف یک مشاور پذیرش به شرح زیر است:

آگاهی از توانایی ها، نقاط قوت و ضعف نامزد

وضعیت علمی فرد را بررسی کنید

کمک به دانش آموزان در شناسایی استعدادها و مهارت های خود و انتخاب رشته ای که متناسب با ویژگی های آنها باشد

به نامزد کمک کنید تا یک برنامه درسی و یک برنامه منظم با توجه به خصوصیات شخصی و شرایط زندگی بنویسد

به مشکلات روحی و روانی داوطلب می پردازد و کیفیت و استاندارد تحصیل او را تحت تاثیر قرار می دهد.

چگونه متون را مطالعه کنیم، یادداشت برداری کنیم، خلاصه بنویسیم و به سوالات توضیحات و تست پاسخ دهیم

روش های آزمون را بیاموزید و مهارت های مدیریت زمان را بهبود بخشید

ایجاد راه هایی برای افزایش موفقیت در امتحان (آزمون های آزمایشی و آزمون های شبیه ساز)

ارائه راهکارهای عملی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان

افزایش امید، انگیزه و اعتماد به نفس دانش آموزان

ارائه راهنمایی و کمک به والدین در فراهم کردن محیط مناسب برای تحصیل

ارائه انواع تست ها و کتاب های مناسب دانش آموزان با توجه به وضعیت تحصیلی آنها

نکات کلیدی برای افزایش تمرکز و کارایی ذهن خود را بیاموزید

برخی از فعالیت های جانبی را برای بهبود رفتار دانش آموزان در نظر بگیرید، مانند دیدارهای دوستانه، سفرهای کوتاه و بازی ها.

به دانش آموزان کمک کنید عادت های بدی مانند استفاده بیش از حد از تلفن و فضای مجازی را ترک کنند

کمک و راهنمایی دانش آموزان برای دریافت تغذیه و خواب مناسب برای بهبود عملکرد ذهن و حافظه

قبل از روز آزمون و قبل از آزمون مهارت های کاهش استرس و مدیریت را آموزش دهید

مشاهده ادامه: https://pourdastmalchi.net/





[ بازدید : 106 ]

[ جمعه 15 ارديبهشت 1402 ] [ 11:15 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]