شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


ایمپلنت دندان در مرکز ایمپلنت تهران یکی از روش های مطمئن و دائمی برای درمان بی دندانی است. استفاده از ایمپلنت علاوه بر اصلاح دندان های از دست رفته، به جایگزینی لبخند، بهبود جویدن، بهبود گفتار و افزایش اعتماد به نفس کمک می کند.

بنابراین در این مقاله سعی داریم شما را به مطالعه معرفی و بررسی ایمپلنت دندان و مراحل آن دعوت کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت یک پیچ فلزی است که در جای ریشه دندان از دست رفته قرار می گیرد. تاج روی پایه قرار می گیرد. ایمپلنت بسیار قوی است و مانند دندان های طبیعی عمل می کند.

یک سرمایه گذاری مهم تیتانیوم است. تیتانیوم موجود در دندان مصنوعی ثابت کاملاً با استخوان فک سازگار است که باعث لغزش، صدا و آسیب به استخوان نمی شود.

همچنین ایمپلنت دندان شامل چندین مرحله مختلف می باشد که در زیر به شما ارائه خواهیم داد.

مراحل ایمپلنت دندان در مرکز ایمپلنت تهران

روش های کاشت دندان در مرکز ایمپلنت تهران به عوامل زیادی از جمله تعداد دندان های درگیر، کیفیت و کمیت استخوان در ناحیه و سلامت کلی بیمار بستگی دارد.

یک متخصص ایمپلنت دندان پیدا کنید

اولین و مهمترین قدم برای درمان دندان، یافتن بهترین مرکز ایمپلنت در تهران است. پزشکی که در کار خود متخصص نباشد می تواند باعث عفونت دهان و سایر بیماری ها شود.

معاینه اشعه ایکس و سی تی D3

معاینه اشعه ایکس یکی از مهم ترین معایناتی است که برای بررسی وضعیت بیمار در مرکز دائمی ایمپلنت دندان مرکز ایمپلنت تهران انجام می شود. در این روش به کمک اشعه ایکس از دندان های بیمار تصویر گرفته می شود و ساختار استخوانی فک بیمار به طور کامل بررسی می شود و استخوان مناسب برای ایمپلنت مشخص می شود. پس از آن دندانپزشک می تواند در مورد تعداد و نوع ایمپلنت تصمیم گیری کند.

3D ساختار و ابعاد خاص را نشان می دهد. در این صورت متخصص از درمان آگاهی کامل دارد و از بروز مشکلات غیرمنتظره جلوگیری می کند.

برداشتن دندان های پوسیده

اگر فردی دندان‌های آسیب‌دیده یا باقی مانده است و می‌خواهد آن‌ها را با ایمپلنت جایگزین کند، ابتدا باید برای کشیدن دندان به مرکز ایمپلنت تهران مراجعه کند. این روش باید با دقت و حساسیت انجام شود تا به هیچ وجه به صفحه باکال و استخوان های اطراف دندان آسیب نرسد.

پس از کشیدن دندان، ناحیه اطراف و استخوان ها به دقت بررسی می شوند. اگر حفره داخل استخوان سالم باشد، برای کاشت بیشتر دندان آماده می شود. در غیر این صورت، پردازش جانبی باید انجام شود.

پیوند استخوان

گاهی اوقات لازم است در مراحل کاشت دندان دائمی عملی مانند عمل پیوند استخوان یا لیفت سینوس انجام شود که فقط توسط دندانپزشک قابل انجام است. در این صورت بیمار با استخوان فک ضعیف باید تحت درمان قرار گیرد. پس از پیوند استخوان در مرکز ایمپلنت تهران، معمولاً 1 روز تا چند ماه برای بهبودی نیاز دارید.

در واقع پس از تکمیل مراحل درمان و بهبودی کامل، می توانید برای کاشت اقدام کنید.

در مراحل لقاح به چانه متصل می شود

مرکز ایمپلنت تهران پس از آماده سازی کامل استخوان اقدام به کاشت دندان مصنوعی به صورت ویژه می کند. در مرحله ایمپلنت دندان، سوراخ کوچکی در استخوان فک ایجاد می شود و ایمپلنت داخل آن قرار می گیرد.

همانطور که گفتیم این صفحه از تیتانیوم ساخته شده و استحکام و سازگاری بالایی با استخوان و بدن انسان دارد. این فلز به عنوان ریشه دندان استفاده می شود. به طور کلی، مرحله تخمگذار آن از 1 تا 2 ساعت طول می کشد. هنگامی که فلز در استخوان کاشته شد، باید زمان لازم را برای بهبود و التیام استخوان فک بگذارید.

این روند می تواند برای همه متفاوت باشد. پس از بهبودی کامل، سایر مراحل کاشت انجام می شود.

استفاده از کلاه درمانی روی ایمپلنت

در این مرحله دندانپزشک مرکز ایمپلنت تهران کلاهک درمانی یا روکش موقت را روی پایه فلزی قرار می دهد. به طور معمول، کلاه درمانی از آلیاژ تیتانیوم یا تیتانیوم ساخته می شود. پس از قرار دادن این تاج موقت، بافت لثه ترمیم و بهبود می یابد.

این تاج موقت قطعه ای فلزی است که لثه های بیمار را از ایمپلنت دور نگه می دارد. این تاج باید چند روز دوام بیاورد. پس از چند روز، دندانپزشک آن را خارج می کند تا فرد بتواند برای عمل بعدی آماده شود.

نصب دهانه روی ایمپلنت

اباتمنت بخش مهمی از روش ایمپلنت دندان است و برای محافظت از تاج نامرئی کاشته می شود. در عمل تاج موقت بریده شده و سپس روی پروتز ثابت قرار می گیرد. مدت زمانی که پزشک برای بهبود وضعیت در نظر می گیرد، اساساً مدت زمانی است که بافت پریودنتال در اطراف ایمپلنت تشکیل شده و مانند دندان طبیعی می شود.

تاج به مدت چهار تا شش هفته در دهان بیمار قرار می گیرد. در این زمان تاج دائمی ایجاد و کار می شود.

مدل سازی در مراحل ایمپلنت دندان

هنگامی که پایه داخل فک قرار گرفت و تکیه گاه در جای خود قرار گرفت، نوبت به قالب گیری و آماده سازی پوشش پایه می رسد. دندانپزشکان مرکز ایمپلنت تهران ابتدا وضعیت ایمپلنت های شما را بررسی می کنند و آموزش معمولا توسط پریودنتیست انجام می شود. قالب برای ساخت تاج شما به آزمایشگاه ارسال می شود. در نهایت روکش روی پایه قرار می گیرد.

قرار دادن تاج دائمی

مرحله نهایی مهمترین و جدایی ناپذیر تاج اصلی و دائمی است که برای زیبایی نهایی بسیار مهم است. در مرحله آخر یک تاج دائمی داخل حفره قرار می گیرد. معمولا برای زیباتر شدن ظاهر نهایی دندان ها از چسب قوی استفاده می شود.

برخی از دندانپزشکان نیز برای این کار از پیچ استفاده می کنند. معمولاً هر تاج به یک ایمپلنت متصل می شود. اما در برخی موارد، چندین تاج دندان را می توان توسط یک پل به هم متصل کرد تا آنها را در ایمپلنت قرار دهد.

سوالات متداول در مورد ایمپلنت

عموما افرادی که تصمیم به گرفتن دندان مصنوعی دارند سوالات زیادی در این زمینه دارند که در ادامه تعدادی از این سوالات مهم را آورده ایم.

چند دندان را می توان با ایمپلنت جایگزین کرد؟

شما می توانید یک یا چند دندان یا همه آنها را با ایمپلنت های مصنوعی ثابت جایگزین کنید. لازم نیست برای هر گمشده این کار را انجام دهید. 2 ایمپلنت می تواند پروتز تحتانی را نگه دارد، 4 ایمپلنت برای نگه داشتن کامل و دائمی پروتز تحتانی یا بالایی کافی است.

آیا فرآیند ایمپلنت دندان دردناک است؟

اکثر بیماران جراحی ایمپلنت دندان را به خوبی تحمل می کنند. ناراحتی بعد از جراحی معمولاً با داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن یا مسکن‌های بدون نسخه کنترل می‌شود. یخ یکی از بهترین راه ها برای تسکین درد است.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

تا زمانی که متقاضی از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و رشد فک کامل نباشد، ایمپلنت دندان مصنوعی برای جوانان و تمامی سنین مناسب است.

در بیشتر موارد، باید استخوان کافی برای جایگزینی دندان از دست رفته برای نگه داشتن ایمپلنت وجود داشته باشد. حتی با کاهش تحلیل استخوان، این مشکل را می توان با پیوند استخوان جبران کرد تا استخوان کافی برای کاشت در دندان از دست رفته طولانی مدت ایجاد شود.


ادامه مطلب: https://realtimedentist.com/1401/05/دندانپزشک-ایمپلنت-دندان-در-تهران/





[ بازدید : 157 ]

[ پنجشنبه 8 تير 1402 ] [ 10:33 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]