شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 ورق استیل مات یکی از انواع ورق استیل با سطح مات و زبر می باشد. تاریکی سطح باعث شد تا این محصولات نور بسیار کمی را منعکس کنند. این ورق ها با کیفیت B2 ساخته شده اند و نسبت به سایر ورق های فولادی ارزان تر هستند.

در ادامه اطلاعاتی در مورد انواع این ورق ها، ورق استیل مات 304 و کاربرد آنها در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. با ما همراه باشید!

تولید ورق فولادی مات

مراحل تولید این ورق ها ثابت بوده و انواع ورق های فولادی به روش زیر تولید می شوند:

تولید ورق استیل مات به روش نورد گرم

استفاده از آنیلینگ و اسیدشویی برای خاکستری شدن ورق

عملیات نورد سرد برای مات کردن ورق ها

این اعمال باعث می شود که صفحات نور و درخشش خود را از دست بدهند، بنابراین در شرایطی که نیازی به ظاهری زیبا و درخشان ندارید بهتر است از آنها استفاده کنید.

انواع ورق های فولادی موتوردار

تولیدکنندگان اصلی این کاغذها آفریقای جنوبی و سایر کشورهای شرق آسیا هستند. برای ساخت تابلوهای فلزی مات می توان از انواع فلز استفاده کرد و با توجه به آنها فلز مات و مات ساخته می شود.

قطعات فولادی مات در ابتدا در مقادیر بسیار بالا و به صورت رول تولید خواهند شد. سپس کارخانه این محصولات را با توجه به کاربرد مورد نیاز در ابعاد و اندازه های مختلف برش می دهد.

خرید ورق استیل مات

با انجام عملیات خاصی بر روی ورق فولادی این ورق ها تبدیل به آهنربا می شوند. صفحه فولادی مات با خاصیت مغناطیسی درجه 400 است و به آن صفحه نگهدارنده می گویند.

ورق فولادی را جدا نکنید

همانطور که از نام صفحات فولادی ضد زنگ پیداست، این صفحات هیچ خاصیت مغناطیسی ندارند. عیار ورق های استیل غیر مات 300 می باشد و یکی از پرکاربردترین انواع این ورق ها ورق استیل 304 مات می باشد.

ورق های فولادی مات مهفا بر اساس ضخامت، ابعاد، ویژگی های ظاهری، خواص آلیاژی و غیره به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. ورق های استیل مات در سایزهای 100*200 سانتی متری، 125*250 سانتی متری و 122*244 سانتی متری در بازار موجود است که هر کدام را می توانید بنا به نیاز خود خریداری کنید.

ویژگی های انواع کاغذ مات

ورق فلز بر اساس سه ویژگی فیزیکی مختلف، خواص شیمیایی و فیزیکی ارزیابی می شود که مهم ترین عواملی هستند که هنگام خرید ورق فلزی باید به آن توجه کنید.

کیفیت ظاهر این ورق فولادی برس خورده به فرآیند ساخت آنها بستگی دارد. تولیدکنندگان می توانند این محصولات را در ضخامت ها و اندازه های مختلف تولید و به بازار عرضه کنند. با توجه به ورق استیل مات می توانید در محیطی که می خواهید آلودگی را بپوشانید از آن استفاده کنید.

از جمله عناصر اصلی و مهم این ورق ها می توان به آلیاژهای کربن، آهن و کروم اشاره کرد. به غیر از این سه عنصر، ترکیبات دیگری مانند نیکل، مولیبدن، منگنز و... برای خواص شیمیایی ورق ها استفاده می شود. مقدار کروم در این ورق ها می تواند بین 11 تا 18 درصد باشد. هر چه درصد کروم استفاده شده بیشتر باشد، مقاومت ورق ها بیشتر می شود. در بین ورق های استیل مات، ورق استیل مات 304 بیشترین درصد کروم را دارد.

اگرچه یکی از مهم ترین عوامل موثر بر ارزش این ورق ها، کروم و نیکل به کار رفته در آن ها است، اما خواص فیزیکی ورق های فولادی نیز می تواند تأثیر زیادی بر ارزش آن ها داشته باشد. ورق های استیل مت مقاومت نسبتا بالایی در برابر اکسیداسیون و خوردگی دارند و کروم موجود در ورق باعث این مقاومت می شود. علاوه بر این، اعمالی که بر روی ورق ها انجام می دهند تا آنها را خاکستری و مات کند، سطح ورق ها را در برابر خوردگی و ضربه مقاوم تر می کند.

استفاده از ورق های فلزی مات

صفحات فولادی مات کاربردهای زیادی دارند و در این قسمت چند نمونه از مهمترین کاربردهای فولادی را برای شما برجسته می کنیم:

استفاده از ورق فولادی مات برای تولید تجهیزات فرآوری دارویی و شیمیایی

تولید تجهیزات لباسشویی

تولید تجهیزات خشکشویی

ساخت لوله کشی

ساخت انواع گاز

تولید انواع یخچال های خانگی و صنعتی

تولید تجهیزات برودتی

تولید پنل های خورشیدی

تولید انواع تابلوهای دکوراتیو

تولید قرقره فعال در صنعت کاغذ

ساخت تجهیزات فاضلاب شهری

عوامل موثر بر قیمت انواع ورق فولادی برس خورده

با توجه به نوسانات ارزی که برای انواع فلزات وجود دارد، قیمت ورق های فولادی کسل کننده باید روزانه مشورت شود. به طور کلی قیمت این محصولات بر اساس معیارهای مختلفی است که به شرح زیر است:

قیمت مواد اولیه: قیمت فولاد بر قیمت نهایی این محصولات تاثیر مستقیم دارد.

نوسانات ارز: قیمت فلزات با توجه به نرخ های جهانی تعیین می شود و زمانی که قیمت جهانی فلزات افزایش می یابد، قیمت فرش های فولادی نیز افزایش می یابد.

کمیت تقاضا: کمیت عرضه و تقاضا یکی از مهمترین موارد محسوب می شود. اگر تقاضا زیاد و عرضه کم باشد به این معنی است که کالای مورد نظر کمیاب است و در نتیجه قیمت آن بالاتر خواهد بود.





[ بازدید : 135 ]

[ جمعه 10 آذر 1402 ] [ 12:01 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]