شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


Gold Souk Extension ... A leading project by Ithra به گزارش ایلنا؛ باغ دولت آباد یزد به عنوان یکی از باغ های تاریخی ایران که در فهرست باغهای 9 گانه ایرانی در یونسکو ثبت شده است مراحل اقدامات مرمتی را پشت سر میگذارد. رکن بسیار مهم در سبک کاشت درختان و بوتهها در باغ دولت آباد یزد، بهره بردن از اصل تقارن در معماری ایرانی است. پس از تخریب کلیسای اجمیادزین (کلیسای مهم ارمنیان جهان) چند قطعه سنگ از نقاط مختلف آن شامل محراب جدا شده و به کلیسای گئورگ مقدس منتقل شد. اين حصار باغ را از محيط اطراف جدا ميكرده است. به طوری که بنای مدرسه در اطراف حیاط قرار گرفته است. در گذشته رسم معماری شهرها به این صورت بوده است که معمولا مساجد در کنار بازار اصلی شهر ساخته میشدند و هنگام اذان تمام بازار تعطیل میشد تا همۀ کسبه و اهالی شهر به مسجد رفته و بعد از ساعاتی استراحت و عبادت به کاروکاسبی خود برگردند. برای دانلود این پروژه از دکمه زیر و برای گذاشتن دیدگاه خود از قسمت مربوط به دیدگاه در پایین همین صفحه استفاده نمایید . از ویژگیهای این مسجد کاشیکاری بسیار زیبا و هنرمندانه، رابطه معماری و بصری مسجد و منارههای چهارگانه آن با میدان، نابرابری محور میدان با قبله و تصحیح آن در دهلیزهای ورودی و بازتاب صدا در زیر گنبد مسجد است. گنبد تاجالملک در شمال مسجد قرار دارد و به آن گنبد خاکی یا خاگی هم میگویند. این خانه زیبا در قلب شهر اصفهان در سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت و با توجه به پتانسیل بالای آن برای جذب گردشگر از سراسر کشور از فضای خانه دهدشتی و حیاط زیبای آن استفاده شده است. بررسی این بنا از سال ۱۹۳۸ میلادی توسط آندره گدار، در سری مجلات ایرانشناسی آغاز شد. کاخ عالیقاپو (به ترکی به معنی «درگاه بلند») ساختمانی است که در واقع درب ورودی دولتخانه صفوی بودهاست و در ابتدا شکلی ساده داشته و به مرور زمان و در طول سلطنت شاه عباس طبقاتی به آن افزوده شدند و در زمان شاه عباس دوم ایوان ستوندار به آن افزوده شد.

به علاوه بسیاری از هتلهای شهر اصفهان در امتداد رودخانه بنا شدهاند که چشم انداز زیبایی برای مهمانان هتل به وجود میآورند. یکی از برجستهترین بخشهای معماری عالی قاپو، تالار زیبای موسیقی است که تصاویر زیبایی از جام و ساز بر دیوارهای آن حک شدهاند. حمدالله مستوفی در « نزهت القلوب » : در این ناحیت قلعه ای بود که طهمورث دیوبند ساخته است . حمزهٔ اصفهانی در کتاب اصفهان آوردهاند:کوه آتشگاه از جمله بیوت عبادت بودهاست در عهد طهمورث و آن را مینودژ خواندهاند و تبان نهاده بودندی بسیار، چنانکه از جمله شهرهای مشرق اینجا آمدندی … به عقیده برخی نیز طهمورث را درون دخمهای در همین محل دفن کرده اند. برخی از این خانههای معروف یزد شامل ملک التجار، خانه شفیع پور (میرزا شفیع)، خانه لاری ها، خانه آیتالله صدوقی، خانه آ سید هاشم (نجفی یزدی)، خانه مرتاض (علی آقا شیرازی) میشود. برج و بارهای یزد بناهایی تاریخی هستند که چهار دروازه به نامهای قطمیان، کوشکنو، مهریجرد و دروازه کیا را شامل میشوند. تزیینات استفاده شده در هر طبقه با قسمتهای دیگر متفاوت بوده و در برخی از قسمتها نقاشیها به صورت برجسته طراحی شدهاند که هنر دست هنرمند مشهور «رضا عباسی» است. اشیای این غرفه در ۱۹۷۴ میلادی به موزه اهدا شدهاند. کوچ داده شدگان رانده از وطن تحت سرپرستی الیاس سلطان پس از عبور از گذرگاههای دشوار کوهستانی، زمستان ۱۶۰۴ میلادی را در شهرهای طارم، خلخال، اهر و مشکینشهر به طور موقت اقامت کردند و با فرا رسیدن بهار، ابوتراب بیگ مأمور شد تا آنان را به اصفهان برساند و در آنجا شهرنشینان را در داخل شهر و کشاورزان و روستاییان را در حومهٔ اصفهان اسکان دهد. کتابخانه وانک نیز مانند موزه اواخر قرن 19 تاسیس شد. در قرن ششم هجری در قسمت جلوی این گنبد ایوانی ساختند که با مقرنس کاریی هایی زیبایی که بر روی آن انجام گرفته بود موجب شد که این گنبد آجری بیش از پیش زیبا شود و طرح های تزئینی و نقش و نگار خود را نشان دهد.

اولین مسجدی که به اسم مسجد جامع عتیق معروف است، در اواخر قرن سوم هجری قمری و در زمان حکومت عمرو لیث صفاری طراحی و ساخته شد. وی در سال 424 هجری قمری درگذشت و در محل فعلی دفن شد. صوت داودی:خانوادهٔ صوت داودی از ساکنان قدیمی کوی چهار منار (کوچه بندون) میباشند که مدت حضور آنها در محله به بیش از ۱۲۰ سال میرسد جد بزرگ این خانواده حسن محمد (حسن ممل) خادم بقعهٔ شاه سید رضا بودهاست همچنین مراسم روضه خوانی در منزلی متعلق به این خاندان از سال ۱۳۰۳ هجری شمسی به صورت مستمر تا به امروز پا برجاست که یکی از قدیمیترین مراسمهای روضه خوانی یزد است همچنین در این خانه که به خانهٔ صوتها یا حاجی صوت شهرت دارد هر ساله مراسم پخت آش گندم در آن انجام میشود. جایی که از نظر زیبایی با وجود گچبریها، آیینهکاریها، نقاشیها و حوض صلیبشکل وسط، هیچ چیز از نظر زیبایی کم ندارد و وقتی در آن هستیم، احتمالا به خاندان مشیر که در همچین جایی زندگی کردهاند غبطه میخوریم. همچنین استخری بیضی شکل در جلوی تالار قرار دارد که به هیچ وجه وارث ویژگی های معماری دوره قاجاریه نبوده است. یکی از باشکوه ترین لحظات در این مسجد و مجموعه را میتوان در ایام عزاداری محرم و صفر دانست که نخ بزرگ و چوبی از اصلیترین نمادهایی هست که در این مراسم به کار میرود. جالب ترین قسمت کریاس، اسلب سنگی است که روی دیوار نصب شده است. در بافتِ ساختمانهای این بنا میتوان سوراخهای زیادی را دید که به دستِ گنج یابان کنده شدهاست.

حتما قبل از ملاقات این بنا یه راهنمای صوتی بگیرین و به همراه بازدید گوش کنید، یا مطالعه کنید، اینجوری جذابیت بنا برای شما چندین برابر میشه. شاید بلندی و ارتفاع این بنا الان زیاد به چشم نیاد، اما شما تصور کنید زمان صفویه ، چه عظمت و شکوهی داشته، و صد البته هنر ، هنرمند معروف عصر صفوی رضا عباسی به ابهت اون اضافه کرده. اگر روزی خواستید به اصفهان سفر کنید حتما این خانه را در برنامه خود قرار دهید. عالی قاپوی اصفهان، بنایی شش طبقه یکی از کاخهای بسیار زیبای عهد صفوی است که مینیاتورهای بینظیرش هر گردشگری را مبهوت زیبایی خود میکند. جالب است بدانید که اگر قرقاولها احساس کنند خطری آنها را تهدید میکند، به جای فرار کردن خود را در جایی پنهان میکنند. بنابراین می توانید بخشی از روز خود را به استراحت و صرف غذا در خانه دهدشتی بگذرانید و بقیه روز را برای بازدید از دیگر مکان های معروف شهر برنامه ریزی کنید. فراموش نکنید که می توانید اجاره روزانه آپارتمان در اصفهان از وب سایت Pinhurst دیدن کنید. حیاط بزرگ و حوض پرآب، به اضافه عمارتی که پیش چشممان قرار دارد، خانه دهدشتی را از سایر خانه های تاریخی اصفهان متمایز میسازد.

حوض آبی زیبا، گل های رنگارنگ و فضای سبز در این منطقه به زیبایی این خانه می افزاید. دیوارها و طاقهای بازار خان یزد تماما از خشت و گل و آجر و گچ ساخته شدهاند و استفاده از این مصالح باعث شده که این بازار حتی در گرمترین فصل سال آن هم در شهر یزد، محوطهای خنک و سایهگیر داشته باشد. این برنامه شامگاه پنجشنبه هشتم دیماه درحالی برگزار شد که مردم دارالعباده یزد با وجود هوای سرد زمستانی میزبانی خوبی از آن انجام دادند و در ادامه گروه نمایشی شهرآشوب نمایش زیبای «سرباز» با مضمون زندگانی و مجاهدتهای شهید قاسم سلیمانی را برای مردم اجرا کردند. مسجد جامع یزد یکی از شاهکارهای معماران هنرمند ایرانی است که در دل کویر ایران در استان یزد جلوه گری می کند و یکی از مقاصد پر گردشگری است که مسافران زیادی از داخل و خارج آن را برای گشت و گذار در یزد انتخاب می کنند. اما این به معنی آن نبوده که افراد کم درآمد اجازه استفاده از این حمام را نداشتهاند. معماری این مسجد بسیار بزرگ به قدری منحصر به فرد و بی بدیل است که هر سال گردشگران بسیار زیادی از نقاط مختلف دنیا به قصد بازدید از شاهکار هنر معماری به ایران و استان یزد سفر می کنند.در بسیاری از کشورها مسجد جامع یزد به عنوان نمادی ازاین استان و حتی نمادی از کشور ایران مطرح است و این بنا در شمار نخستین بناهای عظیم و پرقدمت کشور به شمار می رود. این مرکز با استفاده از تجهیزاتی مدرن و کاری با تجربه و مجرب و متخصص سعی در ارایه خدمات رادیوتراپی و آنکولوژی فعالیت میکند و هدف این مجموعه هدایت بیمارانشان این است که باعث شوند آنها با سرطان خداحافظی کنند. برای دیدن عکس های خانه دهدشتی اصفهان در زمان های مختلف می توانید به صفحه اینستاگرام این مجموعه مراجعه کنید.

همه روزه از ساعت 13 تا 11 شب می توانید از عمارت دهدشتی دیدن کنید. معماری خانه دهدشتی اصفهان را از 4 جهت مختلف جغرافیایی بررسی می کنیم. نوعی خاص از نقوش تزئینی در بناهای دوره سلجوقی و ایلخانی به کار رفته است که گویای ذوق و علاقه معماران به جهت خارج کردن بنا از حالت یکنواختی است، این نقوش به صورت گچی و اغلب با شکلی خاص، به کار میرود و طریقه اجرای آن تقریباً در تمامی بناهای دوره ایلخانی و سلجوقی، یکسان است. حسینیه، آب انبار و حمام خان از دیدنی های نزدیک به این بازار است که بازدیدکنندگان از آن می توانند در کمترین زمان از آنها بازدید کنند. همچنین حمام تاریخی علی قلی آقاجهت قیصریه، بازار بزرگ اصفهان، علی کاپو، سی و سه پل، پل خواجوخانه تاریخی مشیرالملک موزه عصارخانه شاهی، مسجد جامع اصفهان، پارک ناجوان، مسجد شیخ لطف الله، کاخ چهل ستون و میدان نقش جهان از دیگر مکان های دیدنی نزدیک خانه دهدشتی و کافه رستوران هوگر می باشد. مجموعهاي از اين باغها كه در امتداد چهارباغ شكل گرفته بودند يكي از شالودههاي اصفهان عصر صفوي را شكل ميدادند و نقش باغ چهلستون از اين جنبه ممتاز است كه حلقه پيوند دهنده اين شالوده و شالوده ديگري شهري يعني مجموعه نقش جهان بوده است.

باغ چهلستون درون شهر اصفهان و در شرق خيابان چهار باغ پايين و جنوب خيابان سپه و غرب ميدان نقش جهان واقع شده است. همچنین پارکینگ ارگ جهان نما خدمات پارکینگ اختصاصی در نزدیکی این خانه ارائه می دهد. نشستن در سایه درختان و نظارهی باغی به قدمت ۲۶۰ سال و گوش دادن به صدای پرندگان و همچنین شبهای خارقالعادهی این مجموعه گردشگران زیادی را به سمت خودش جذب میکند و بافت قدیم یزد را به یادماندنی کرده است. باید توجه داشت که بعضی از این مناطق در دهههای اخیر جزء کوی چهار منار محسوب میشوند و تا چند سال پیش و احداث نکردن خیلی از خیابانهای جدید یزد وضعیت جغرافیایی محلهٔ چهار منار به صورت دیگری بودهاست. همانطور که اشاره شد، ساختمان اصلی در قسمت پشتی ساختمان قرار داشته و 6 طبقه دارد. در بالا کمی در مورد اقامتگاه ها توضیح دادیم که در هر قسمت از این ساختمان اتاق های مخصوصی برای اسکان وجود دارد. هدف از این مقاله، مطالعه نقوشی است که جنبه نمادین آن ها به نحوی دربردارنده تفکرات مذهب شیعه می باشد. اصفهان علاوه بر پل ها و بازارهای قدیمی، خانه ها و عمارت های تاریخی زیادی دارد. پایههای پل روی سنگ بستر رودخانه بنا شدهاند. پس از طی کردن پلههای طبقه اول، چهار طبقه دیگر وجود دارد که هر کدام دارای اتاقهای بزرگ و تالارهای بسیار متنوع و زیاد هستند که با تقاشیهای مشهور رضا عباسی مزین شدهاند. این کافه رستوران یکی از خانه های تاریخی جلفای اصفهان می باشد که هم اکنون با ارائه غذاهای با کیفیت به شهرت رسیده است. یکی از جالبترین و خاصترین ویژگی عمارت عالی قاپو، تزیینات داخلی آن است. این رستوران نیز در فضای داخلی و انواع مختلف قرار دارد غذاهای سنتی و نوشیدنی های خوشمزه سرو می شود. اقامتگاه سنتی بیتوته، هتل پیریزی اصفهان، هتل ایران اصفهان، هتل آزادی، هتل جمشید، هتل پرشیا، هتل طوطیه، هتل عباسی، هتل سپاهان، هتل کوثر، هتل ستاره و هتل صبا اصفهان از نزدیک ترین هتل ها و اقامتگاه ها به شما هستند.

زمانیکه شما این عمارت را میدان نقش جهان مشاهده میکنید، تصورتان این است که عمارت عالی قاپو دو طبقه است. گردشگرانی که قصد دارند هنگام بازدید از خانه دهدشتی از منوی کافه رستوران نوشیدنی یا یک وعده غذایی سفارش دهند و در این عمارت دلفریب نوشیدنی بنوشند و اوقات خوشی را سپری کنند، می توانند در خارج از خانه یا در صورت عدم رزرو در نارنجستان و حوض ماهی این کار را انجام دهند. و هزینه رزرو اختصاصی سالن حوض ماهی با ظرفیت 25 نفر 90 دقیقه 500000 تومان می باشد. البته بهتر است قبل از سفرتان به شکل تلفنی یا آنلاین اتاقی که در نظرتان است را رزرو کنید. خانهای به تمام معنا اشرافی که زمانی محل زندگی یکی از درباریان دوره صفوی بوده. ۱۰).تزئینات خارجی بوسیله آجر که در لچکها (قسمتهای هلالی در بالای هر ورودی) بوسیله کاشی هفت رنگ و تزئینات و خطوط اسلیمی میباشد و تزئینات داخلی بوسیله نقوش زیبای گل و بته و شکارگاه و حیوانت و پرندگان بر روی گچ (لایه چینی و کشته بری) و یامینیاتورهای تصویری ایرانی (به سبک نقاشیهای رضا عباسی) و خارجی (بوسیله نقاشان اروپایی که در زمان شاه سلیمان در دربار صفوی حضور داشتند به سبک نقاشی اروپایی به سبک توسط نقاشان معروفی مانند آنژل ولوکار) میباشد. جبهه شرقی قدیمیترین قسمت عمارت محسوب میشود که در زمان امیر علم خان حشمت الملک بنا شده است.بخش مرکزی شاخصترین بخش مجموعه به شمار میرود. کلیسا در آن زمان تنها ساختمان کوچکی در بخش جنوب غربی بنای امروزه بوده است. این کلیسا نیز یکی از قدیمیترین و زیباترین کلیساهای اصفهان به شمار میآید که به سبک معماری ارمنی ساخته شده است. استفاده از نقوش گلدان، بطری، صراحی و دیگر ظرفها همگی نشان از سبک گچبریهای داخلی به نام «تنگ بری» دارد که در عمارت عالی قاپو بسیار فراوان استفاده شدهاست. از تزیینات داخلی و خارجی عمارت عالی قاپو چه میدانید؟

برای رسیدن به طبقه اول از دو راه پلهی مارپیچی بالا میروید تا به طبقه اول عمارت عالی قاپو برسید. چیزی که در نمای اول توجه شما را به خود جلب میکند، ایوان بزرگ با ستونهای چوبی آن است. مرمت کاشی کاری های این بنای تاریخی به عهده استاد محمد علی فلاحتی مروست بوده که متأسفانه هیچ نام و نشانی از این معمار برجسته در این بنای عظیم وجود ندارد. از ویژگی های این کلیسا می تواند به دارای دو گنبد بودن آن اشاره نمود هر کدام از این گنبد ها دارای 8 نورگیر می باشد، نقاشی های کشیده شده بر روی دیوار این کلیسا به علت مرمت های زیاد از بین رفته و تنها نقاشی های گنبد آن باقی مانده اند، این کلیسا نیز در سال 1381 در روز 17 اسفند ماه به ثبت ملی رسیده است. یکی از معروفترین و عجیبترین آثار تاریخی در موزه کلیسا نوشتههای بسیار ریز بر روی یک تار مو است. این اثر در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۷۹ هـ.ش با شماره ۲۷۶۷ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ۲- باوجودضیق بودجه نسبت به تکمیل ثبت احوال بلوچستان اقدام شده وتا آخر سال آتیه به پایان خواهدرسید. البته این بنا در ۲۰ اسفند سال ۱۳۸۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است . در این موزه بیشتر از 400 فسیل متعلق به گونههای مختلف جانوری را مشاهده میکنید که برخی از آنها متعلق به میلیونها سال پیش هستند. همانطور که می دانید پنجره های ارسی یکی از ویژگی های اصلی معماری ایرانی است.

اکثرا به دلیل وجود پنجره هایش که رو به بیرون هستند اعتقاد دارند موبدان زرتشتی از آتش جاودان و مقدس در این محل نگهداری می کرده اند. دور تا دور حیاط اتاق هایی گرم با معماری منحصر به فرد است که همگی با پنجره های چوبی و طرح دار ساخته شده اند. تقی پور می گوید پاکوهایی که قرمزی شکم شان بیشتر و همچنین باله های پشت شان نوک تیزتر باشد نر هستند و به این صورت جنسیت شان تشخیص داده می شود. همچنین میتوانید روی صندلیهای راحتی حیاط بنشینید و از منوی کافه هوگر در خانه دهدشتی اصفهان، انواع نوشیدنیهای سرد را با بهترین کیفیت انتخاب کرده و بنوشید. فضای داخلی خانه به اتاق های پذیرایی زیبا و باشکوه اختصاص دارد و فضاهای نشیمن در اطراف حیاط مستطیل شکل بزرگ خانه قرار گرفته است. در این بخش خانههای تاریخی اصفهان را معرفی میکنیم که البته امروزه تبدیل به مکانهای گردشگری، موزه یا محل اقامت برای گردشگران داخلی و خارجی شده است. بخش عمده شکوه و زیبایی مسجد امام اصفهان برآیند تزیینات کاشی کاری آن است که تمامی سطوح نمایان خارجی و کلیه سطوح داخلی از بالای ازارههای مرمری را شامل میشود. بالکن طبقه سوم یکی از زیباترین قسمتهای عمارت عالی قاپو است که در قسمت جلویی ساختمان قرار دارد و همانطور که گفته شد، 18 ستون چوبی دارد که در گذشته به صورت کامل آیینه کاری شده بودند، اما امروزه متأسفانه خبری از آنها نیست. سوییتهای لوکس و مجهز، اتاقها با امکانات کامل و متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی، کافیشاپ، گالری، چایخانه، سالن همایش، حمام ایرانی، اینترنت وایفای، موزه، شیرینیپز خانه و شربت سرا باعث شدهاند که این هتل پنجستاره به مکانی آرام و لذتبخش برای ساکنین تبدیل شود.

در زمان صفویه سرتاسر خیابان چهارباغ تا ساحل رودخانه پوشیده از باغ های مجلل و بزرگی بود که متعلق به حاکمان و امیران آن زمان داشت. این خیابان که از میان باغهای شاهی عبور میکرد، به خیابان چهارباغ عباسی نامگذاری شد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که سری به آتشکده ورهرام یزد بزنید که قدمتی 1500 ساله دارد! مسجد امیر چخماق که با نام مسجد دهوک و مسجد جامع نو نیز شناخته میشود، بهلطف تزییناتی همچون کاشیکاری معرق و طاقهای مقرنس، از نظر زیبایی، وسعت و اهمیت، بعد از مسجد جامع یزد قرار دارد. نمای حیاط به دالانها، طاقچهها، تودههای مقرنسهای روشن و نوارهای درازی از کتیبههای سفید درخشان آراستهاست و سراسر آن از کاشیهای هفت رنگ الوان پوشیده شده که مایههای آبی بر بالای پوشش زیرین مرمر با مایههای طلایی مستولی است. در پاي آنها گلها بدون توجه به رنگ و جنس، در كرتها يونجه و يا مرغ و درون كرتها، درختان ميوه بدون تزئينات گل در پاي آنها قرار داشتند. این کاربندی ها با روش معماری مرسوم در یزد، یعنی سیم گل و دم گیری گچی انجام شده اند. حیاط، استخر و آشپزخانه در پشت این اتاق ها قرار دارد. آب به شكل ساكن در استخر مياني محور اصلي و نيز با حركت در پيرامون كوشك اصلي بر اين جنبه از نظام آبياري تاكيد ميكرده است. باغ به كمك يك محور اصلي طولي درجهت شرقي - غربي كه استخر آب كشيده را در ميان دارد و يك محور عرضي بدون جوي آب به چهار قسمت اصلي تقسيم گشته است. محور طولي ديگر كه از سمت شمالي كوشك ميگذرد داراي جويي در ميان است كه آب جوي شاهي بدان وارد ميشده است.آبراههاي از بلوكهاي سنگقواره در پيرامون كوشك مياني قرار دارد و داخل حوضهاي كوچكي ميگردد. برای رسیدن به اصفهان از تهران باید ابتدا به سمت جنوب اتوبان کاظمی بروید و مسیر رسیدن به آزادراه تهران-قم را پیش بگیرید.

برای رسیدن به این خانه می توانید هم از مترو و هم از ماشین شخصی استفاده کنید. این مجموعه بازار در دوران پهلوی با احداث خیابان به دو قسمت تقسیم شده است و در آن می توانید کالاهایی مانند پارچه، طلا، فرش و شیرینیهای سنتی را تهیه کنید. هتل داد یزد دارای ۸۸ واحداقامتی است که شامل واحدهای یک تخته، دو تخته، سه تخته، چهار تخته، سوئیت رویال با طراحی سنتی و واحد ماه عسل میباشد. آیا یک فرد قدیمی را در میدان کهنه پیدا میکنیم که از او آدرس بپرسیم؟ قطعاً هر فراز و نشیب در سازمانی که بودجه آن بسته شده است، تأثیراتی زیادی بر ادامه روند فعالیتها خواهد داشت، اما تلاش کردیم با وجود تمام اتفاقات کاری کنیم که کار شهر ادامه پیدا کند. شکل چکشی سر این جاندار بینایی خارق العاده ای برای او ایجاد می کند و موقعیت چشمها به کوسه اجازه میدهند مانند یک دوربین دوچشمی ،یک محدوده ۳۶۰ درجهای را مورد بررسی قرار دهد و این یعنی که آنها میتوانند در یک زمان هم بالا هم پایین خود را ببینند. شهر اصفهان که خود مهد فرهنگ کهن و سنتی ایران است، دارای بسیاری از این خانه های قدیمی و دیدنی است. کاخ عالی قاپو، بلندترین عمارت عهد صفوی است که از طریق پلکانی باریک، اما مارپیچ از طبقه همکف به طبقات بالاتر راه دارد. در مورد پلان و معماری بنای عالی قاپو چه میدانید؟ آتشگاه اصفهان یکی از چندین و چند بنای به یادگار باقی مانده از دورههای گذشته در شهر دلنواز اصفهان است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اجاره خودرو جهت سفر وب سایت خود باشید.





[ بازدید : 2358 ]

[ يکشنبه 23 مهر 1402 ] [ 21:41 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]