شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


چه سبزیجاتی در کاری نارگیل وجود دارد؟ سبزیجات نارگیل چیست؟ قیمت هر سبزی کوکو چقدر است؟ نارگیل سبزی یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است زیرا سریع آماده می شود. هر شهر درخت نارگیل گیاه شناسی خود را دارد. به عنوان مثال سبزیجات موجود در نارگیل مازندران با نارگیل تبریزی متفاوت است، اما به طور کلی مواد تشکیل دهنده این غذا یا میان وعده تخم مرغ و سبزیجات معطر است. و برای تغییر طعم و مزه نارگیل سبزیجات خوشمزه تر است، گردوی خرد شده، گندم سیاه یا لوبیا را به پایه اضافه می کنند.

نارگیل سبزیجات و نارگیل سیب زمینی از محبوب ترین نارگیل هایی هستند که اغلب برای شام یا میان وعده استفاده می شوند و تهیه آن بسیار آسان است. یکی از محبوب ترین انواع نارگیل است و به عنوان غذا نیز استفاده می شود. به عنوان غذا نیز سرو می شد. مهمترین جزء این غذا سبزیجات نارگیل است

مواد تشکیل دهنده دانه های کاکائو بسیار ساده و مقرون به صرفه است اما میزان استفاده از آن بسیار مهم است و طعم و عطر غذا را تعیین می کند. نوع و مقدار سبزیجات مورد استفاده در دستور العمل های مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد و واقعاً به ذائقه شما بستگی دارد.

سبزیجات نارگیل

نارگیل یک سبزی ساده است

تعداد سبزی کاکائویی تبریزی

مواد لازم و سهم 600 گرم سبزیجات

ویرایشگر

سبزی کوکو تبریزی (گرم)

قیمت 300 گرم

گشنیز 200 گرم.

بسته 100 گرمی

کاکائو اصل تبریز

تره و اسفناج در نارگیل اصلی تبریز فقط مقدار کمی مایه خمیر و اسفناج به نارگیل اضافه شده و آن را خوشمزه می کند.

کاکائو نوعی سبزی است که مواد اصلی آن تخم مرغ و سبزیجات معطر مانند لوبیا و شوید است و گاهی گشنیز، شنبلیله، اسفناج (یا برگ چغندر) و برگ کاهو به سبزی اضافه می شود. این مواد در تابه با روغن همراه با سیر و پیاز و نمک و ادویه های مناسب سرخ می شوند.

مقدار سبزی کاکائویی تبریزی

ترکیب و نسبت 1 کیلوگرم سبزیجات کاکائو

اد

سبزی نارگیل تبریزی (گرم)

پیاز 800 گرم

راو بینا 200 گرم

مواد لازم برای تهیه کاکائو گیاهی خوشمزه

یک دسته 400 گرمی دانه کاکائو حاوی:

یک دسته جعفری

به دو گروه تقسیم کنید

یک پیمانه گشنیز

یک دسته تره فرنگی

مقداری لوبیا سبز

دو عدد میخک تازه فشرده

4 عدد تخم مرغ

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

زرشک 1/2 پیمانه

1/2 فنجان گردوی خرد شده

کمی روغن برای سرخ کردن

دارو

مک فلفل سیاه

زردچوبه بدون پاپریکا

در صورت تمایل می توانید زرشک و گردو را اضافه کنید یا نه

در ادامه با خواص هر سبزی به کار رفته در سبزی کاکائو بیشتر آشنا می شوید

خواص گشنیز

گشنیز گیاهی است که به طور گسترده در سراسر جهان به عنوان ادویه، افزودنی غذا و برای تزئین ظروف استفاده می شود. برگ گشنیز عطری مطبوع و آشنا دارد و اغلب به صورت خام یا خشک در آشپزی استفاده می شود.

1. به کاهش قند خون کمک می کند

تخم گشنیز، آب و روغن آن می تواند به کاهش قند خون کمک کند. در واقع افرادی که از دیابت رنج می برند یا داروهای دیابت مصرف می کنند باید مراقب مصرف گشنیز باشند زیرا در کاهش قند خون بسیار موثر است. تخم گشنیز با افزایش فعالیت آنزیم هایی که به قند خون کمک می کنند، قند خون را کاهش می دهد.

2. سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی را تقویت می کند

گشنیز آنتی اکسیدان های زیادی را فراهم می کند که از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره گشنیز التهاب را کاهش داده و رشد سلول های سرطانی ریه، پروستات، سینه و روده بزرگ را کاهش می دهد.

3. از مغز خود محافظت کنید!

بسیاری از بیماری های مغزی مانند پارکینسون، آلزایمر و مولتیپل اسکلروزیس با التهاب همراه هستند و خواص ضد التهابی گشنیز ممکن است از مغز در برابر این بیماری ها محافظت کند. عصاره گشنیز تقریباً به اندازه دیازپام، یک داروی رایج اضطراب، در کاهش علائم مؤثر است

عصاره گل کلم به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از آسیب سلول های عصبی پس از تشنج محافظت می کند. برگ های زیره به بهبود حافظه و جلوگیری از زوال عقل در آینده کمک می کند.

4. دشمن عفونت ها

گشنیز حاوی ترکیبات ضد میکروبی است که می تواند به مبارزه با برخی عفونت ها و بیماری های ناشی از غذا کمک کند و گشنیز یکی از چندین ادویه هندی است که می تواند با باکتری های مسئول عفونت های مجاری ادراری مبارزه کند.

روغن گشنیز پتانسیل جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا و عفونت های بیمارستانی را دارد، بنابراین باید در آماده سازی های ضد باکتری استفاده شود. راهرو دارای خواص زیادی است که در این مقاله نمی توان به طور کامل به آنها پرداخت.
مرجع مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-کوکو-سبزی/





[ بازدید : 175 ]

[ چهارشنبه 22 شهريور 1402 ] [ 11:20 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]