شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


آمار میزان بقا در بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما مشابه با آستروسیتوما است. گرید 3 این تومور سرطان آناپلاستیک است که احتمال ابتلا به این بیماری نادر بوده و آمار دقیقی در دسترس ما قرار ندارد. بنابراین در صورت ابتلا به تومور حتما به دنبال بهترین جراح مغز و اعصاب باشید. دکتر رضا سنجری جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در جردن از مجهزترین دستگاه های روز دنیا در تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب و ستوان فقرات استفاده می نماید. لازم به ذکر است با مراجعه به صفحه اینستاگرام دکتر رضا سنجری می توانید از مطالب علمی و کاربردی این صفحه آگاهی پیدا کنید. این نوع درمان دارای عوارضی نیز میباشد که از جکله آن میتوان به ریزش مو، حالت تهوع و … با توجه به اینکه هر یک از بیماران تومور مغزی ممکن است نوع خاصی از تومور مغزی را داشته باشند و حتی بیماران دارای تومور مغزی مشابه ممکن است علایم و عوارض متفاوتی داشته باشند، تعیین طول عمر به شکل عمومی و کلی برای بیماران تومور مغزی امری دشوار است. تومورهای هیپوفیز جز تومورهای خوش خیم هستند و دارای روند رشد آهسته هستند و پخش نمیشوند.

تومورهای خوش خیمی که در ستون فقرات، جمجمه و یا نزدیک غده هیپوفیز رشد می کنند. مجرای کرانیوفارنژیوما در نزدیکی هیپوفیز قرار دارد. این نوع از تومور رشد سریعی دارد. در عین حال که این نوع از تومور جز تومورهای نادر است ، بسیار جدی بوده و جان بیمار را تهدید میکند. اما این یک قطعیت نیست چرا که کاملا بستگی به نوع تومور، سن بیمار و شرایط زندگی هر فرد دارد. البته این کار با روشهای زیر انجام میشود. هر یک از انواع تومورهای مغزی می توانند زیر گروه هایی را داشته باشند و یک تومور خود می تواند شامل انواعی از سلول ها باشد. انواع تومورهای مغزی اولیه شامل تومورهای گلیال (منشاء آنها سلول های گلیایی است) و تومورهای غیر گلیایی (منشاء آنها ساختارهای مغزی همچون اعصاب، رگ ها و مویرگ های خونی، و غده ها هستند) می باشند. تومور مغزی که در نزدیکی عصب بینایی قرار دارد می تواند به تاری دید یا دوبینی منجر شود و برخی انواع دیگر تومور می توانند حرکات غیر طبیعی چشم را در پی داشته باشند. تومور همانژیوبلاستوم: تومورهای عروق خونی مغز را شامل میشوند که رشد غیر طبیعی و تکثیر غیر طبیعی سلولهای آن نوعی تومور خوشخیم است. گزینههای درمان تومور مغزی به نوع تومور، سرعت رشد و همچنین اندازه و محل آن بستگی دارد.

بهطور کلی، تومورهای مغزی با توجه به ویژگیها و شرایطی مثل سرعت رشد و احتمال عود مجدد پس از درمان، از ۱ تا ۴ درجهبندی میشوند، و تومور مغزی بدخیم در درجه ۳ یا ۴ قرار میگیرد. مننژیوم درجه ۲ روند رشد متوسطی دارد. علائم تومور مغزی خوشخیم بستگی به بزرگی و محل قرارگیری آن در مغز دارد. این در حالی است که تومورهای درجه ۱ یا ۲ بهعنوان تومورهای مغزی خوشخیم و غیر سرطانی طبقهبندی میشوند. مشکلات حرکتی و عملکردی: بهعنوان مثال ضعف، مشکلات بینایی یا مشکلات گفتاری که به تدریج نیز بدتر میشوند. طبق مطالعهای که در ژاپن انجام شده، خطر ابتلاء به تومور مغزی بدخیم، به ازای هر ۳۰ ثانیه استفاده از تلفن همراه، افزایشی معادل ۱۵/۰ درصد در مردان و ۰۵/۰ درصد در زنان داشته است. گرید 1 تومور مغزی آستروسیتوما 95 درصد، گرید 2، حدود 60 درصد و گرید 3 آن حدود 20 درصد و گرید 4 در حدود 10 درصد میباشد که کودکان در این حالت بیش از 5 سال عمر میکنند. یا اینکه فرد به دلیل سالمندی و کاهش توان بدنی قادر به تحمل درمان های بعضاً سنگین تومورهای مغزی نباشد و در نتیجه طول عمر وی کاهش یابد.

این تومور می تواند در نواحی مختلفی از مغز و سیستم عصبی گسترش یابد. تومور مغزی بدخیم، سرطانی با رشد سریع است که در زمان کوتاهی سایر نواحی مغز و ستون فقرات را نیز در بر میگیرد! در صورتی که رشد این سلول ها کند باشد بیمار به تومور مغزی خوش خیم مبتلا میباشد که میتوان به کمک جراحی تومور را خارج کرد. قرار گرفتن در معرض دوزهای متوسط و زیاد انواع اشعه منتشر شده از، تجهیزات الکترونیکی و همچنین کاربردهای گوناگون در مناطق تجاری و صنعتی، همراه با عواملی مانند جنسیت و سن، از جمله خطرهای محیطی شناخته شده مؤثر در بروز تومورهای سیستم عصبی هستند؛ بهطوری که طبق یک تحقیق صورت گرفته در ایالت متحده، وجود میدان مغناطیسی در محیط کار کارمندان یک نیروگاه برق، با تشکیل تومورهای مغزی در این افراد مرتبط بوده است. با این حال بسیاری از داروهای شیمی درمانی از سد خونی- مغزی عبور نمی کنند و بعید به نظر می رسد که به تومور مغزی برسند. اگر نتوان تمام تومور را نیز برداشت، ممکن است برای کنترل رشد سلولهای غیرطبیعی باقیمانده، به درمانهای مکملی مثل رادیوتراپی و شیمی درمانی نیاز باشد.

درمان تومور مغزی با هدف حذف یا امکان متوقف کردن رشد و همچنین تلاش برای جلوگیری از بازگشت آن صورت میگیرد. در واقع MRI به منظور ثبت عکس باکیفیت و وضوح بالا از مغز و مشخص کردن ناهنجاریها یا ضایعات احتمالی در خواست میشود. منظور از تومور مغزی هر گونه توده و یا بافت مغزی است که رشد و تکثیر سلول های آن به شکلی بی رویه و خارج از کنترل صورت بگیرد. منظور از تومور مغزی بدخیم تومورهایی است که گرید آنها بین 2 تا 4 می باشد. در واقع هرچه این عدد بیشتر باشد، تومور جدیتر است.تومورهای مغزی درجه 3 و 4 تومورهای سرطانی یا بدخیم هستند که سریعتر رشد میکنند و درمان آنها دشوارتر است. در این مورد با استفاده از اسکن و آندوسکوپی مغز و سایر روشها محل دقیق و نوع آن مشخص شده و سپس با نظر پزشک روشهای درمان تعیین و انجام میشود. اگر میخواهید بدانید چشمانداز و نتیجه روشهای درمان برای یک تومور بدخیم چیست؟

تومور بدخیم مغزی چیست ؟ تومور بدخیم مغز، رشد سرطانی سلولها در مغز است و نوع خطرناکتر تومورهای مغزی خوشخیم است. تومور نخاعی به رشد توده های اضافی در داخل و یا اطراف ستون فقرات گفته میشود. هدف از جراحی، برداشت تومور است بی آن که آسیبی به بافت های سالم اطراف وارد شود. درجه تومور : از عوامل موثر بر طول عمر بیماران تومور مغزی درجه تومور میباشد که احتمال رشد مجدد تومورهایی که روند رشد آن ها سریع است زیاد است. طول عمر بیماران تومور مغزی وابسته شرایط و نوع توموری است که در بیمار ایجاد شده و همین موارد میتواند تاثیر مستقیم در طول عمر آنها داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم انواع مختلفی تومور مغزی وجود دارد. انواع مختلفی از تومورهای مغزی وجود دارد. انواع مختلفی از تومورهای مغزی خوشخیم وجود دارد که به نوع سلولهای مغزی تحت تأثیر مرتبط هستند. از خدمات ایشان میتوانیم به درمان تنگی کانال نخاعی، دیسک کمر ، درمان درد سیاتیک ، درمان میگرن ، درمان انواع تومور های مغزی اشاره نماییم جهت دریافت نوبت آنلاین کافیست با شماره های مندرج در سایت در تماس باشید . تا اینجا به میزان بقای بزرگسالان اشاره کردیم، میزان بقای کودکان مبتلا به این تومور مغزی بیشتر است.

اشاره کرد. میزان بروز این عوارض بسته به میزان و دوز داروی مصرفی میباشد. این نوع سرطان، در غلاف محافظ اعصاب تشکیل می شود و می تواند اعصاب شنوایی را درگیر کند. بیوپسی از بافت مغز نیز می تواند سرطانی و غیر سرطانی بودن تومور را مشخص کند. تومور مغزی به رشد غیر طبیعی سلول ها در مغز گفته میشود. تومور گلیوم: تومورهای بافت گلیال که سلولها و رشتههای عصبی را نگه میدارند و سلولها در این ناحیه رشد غیر طبیعی دارند. این تومورها روند رشد آهسته ای دارند و به سایر قسمت های بدن پخش نمی شوند. علائم تومور مغزی به جای آن و نوع و سرعت رشد بستگی دارد. تومور مغزی خوش خیم شامل تومورهای غیر سرطانی هستند که گرید آنها 0 تا 1 بوده و به طور معمول غیر تهاجمی و با سرعت رشد بسیار کم هستند. مننژیوم درجه ۳ روند رشد تهاجمی داشته و وضعیت آناپلاستیک برای آن در نظر گرفته میشود. پزشک می تواند درمانی به تناسب وضعیت خاص بیمار انجام دهد. تومور مغزی، رشد و تکثیر غیرطبیعی و بیرویه سلولهای مغز یا کانال مرکزی نخاع است؛ که دو وضعیت سرطانی یا بدخیم و غیرسرطانی یا خوشخیم را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

آستروسیتوم ها شایع ترین از نوع تومورهای اولیه سیستم عصبی مرکزی میباشند. سی تی اسکن جزئیات دقیقی را از مغز و جمجمه را میتواند مشخص کند که یکی از دقیق ترین راه های تشخیص تومور مغزی به شمار میآید. شایع ترین مکان هایی که به این تومور مبتلا میشوند تنه و اندام های تحتانی است. این نوع از سرطان بسیار نادر است و بیشتر کودکان را درگیر میکند. 40 درصد بیماران حدودا 1 سال یا بیشتر زنده میمانند اما 15 درصد از آنها شانس زندپی تا 10 سال را نیز دارند. در گرید 3 حدود 20 درصد بیماران میتوانند بیش از 5 سال عمر کنند. در گریدهای 1 و 2 90 درصد بیماران بهبود یافته اند و طول عمر آنها بیش از 5 سال خواهد بود. گرید 2 این تومور، بیش از 70 درصد از بیماران بهبود یافته اند. متاسفانه در این موارد طول عمر بیماران چندان زیاد نبوده و عمدتاً کمتر از 25 درصد بیماران بیش از 1 سال بعد از تشخیص زنده می مانند. در افرادی که سن آنها بین بازه 15 الی 40 سال است میزان بقا بعد از درمان بیش از 60 درصد خواهد بود. ۵۰ درصد بیماران بیش از ۱ سال و ۳۰درصد بیماران بیش از ۵ سال عمر میکنند.

بیماران تومور مغزی احتمال بهبود آنها بین 10 الی 32 درصد است که بعد از شیمی درمانی و درمان اشعه فرد کاملا بهبود خواهد یافت. بر اساس گزارشات تهیه شده از بیماران مبتلا به تومور مغزی، می توان گفت که درصدی بیماران پس از انجام جراحی تومور مغزی ، درمان با اشعه یا شیمی درمانی، کاملا بهبود یافتند. در چنین مواردی، تومور قبل از انجام شیمی درمانی و یا رادیوتراپی برداشته خواهد شد. روش های درمان با توجه به سن و شرایط جسمانی بیمار، محل تشکیل و اندازه تومور، سوابق پزشکی بیمار و هم چنین میزان درگیری سایر بافت ها در نظر گرفته خواهند شد. همانژیوپریسیتوما، که در مننژ و غشای مغز رشد می کند و می تواند به ارگان هایی مانند ریه ها پخش شود. امکان رشد تومورهای نخاعی به طول عمر بیمار و نوع تومور بستگی دارد. در طول عمر بیماران تومور مغزی عوامل متعددی دخیل هستند. برخی از عوامل به خود فرد وابسته هستند، مانند : بیماری های زمینه ای و یا عوارض ایجاد شده، ناشی از تومور مغزی و تاثیر آن در عملکرد بدن فرد مبتلا به تومور مغزی .

طول عمر بیماران تومور مغزی گرید 4 معمولاً تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. طول عمر این بیماران به درجه تومور بستگی دارد. در صورتی که یک تومور مغزی در همان محلی که تشکیل شده رشد کند به آن اولیه و در غیر این صورت آن را ثانویه (تومور متاستازی) می نامند. برخی از تومورهای با رشد آهسته ممکن است در ابتدا هیچ علامتی ایجاد نکنند. تومورهای غیر سرطانی مغز تمایل دارند در یک مکان باقی مانده و گسترش پیدا نکنند و اصطلاحا خاموش باشند. دسته دوم شامل توموری است که در اثر گسترش سرطان یا بدخیمی خطرناک از دیگر اندامها به مغز ایجاد شده باشد. به تومورهای مغزی اولیه یعنی آن دسته از تومورهایی که از مغز شروع میشود و ثانویه یعنی آن دسته که به مغز گسترش مییابد نیز گفته میشود. سلام وقتتون بخیر برادر بنده با علایم بی حسی و بی خوابی پای چپ دکتر میرن و mri میگیرن که دکتر بهشون میگه احتمالا تومور مغزی یا لکه خون هستش ولی خیلی خیلی ریز سن شون ۲۲ سال هست و این مشکل در بازه زمانی ۱ ماه اتفاق افتاده تا الان دکتر های زیادی ایشون رو دیدن ولی دقیق تشخیص ندادن؟





[ بازدید : 1178 ]

[ دوشنبه 23 مرداد 1402 ] [ 16:19 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]