شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


گاهی در یک گروه غریبه باید مودب بمانیم و لبخندی جعلی بزنیم. در این صورت، اگر به طور ناگهانی با یکی از دوستان خود ملاقات کنیم، لبخند ما تغییر کرده و عمیق تر می شود. تفاوت زیادی بین این دو لبخند وجود دارد و نشان می دهد که زبان بدن چگونه است. در واقع لبخند، حرکات دست، تماس چشمی، وضعیت نشستن و غیره. آنها پیام های خاصی دارند و مجموعه پیام های غیرکلامی که به دیگران می فرستیم زبان بدن ما را تشکیل می دهند. تسلط بر این زبان مهارت ارزشمندی است که تاثیر بسزایی در موفقیت و برقراری ارتباط موثر در عرصه های مختلف زندگی ما دارد.

زبان بدن چیست؟

«زبان بدن» آگاهی از پیام‌های غیرکلامی مانند حرکات بدن، صورت و چشم است که نشان‌دهنده احساسات و خواسته‌های فرد دیگر است. زبان بدن تفاوت های زیادی دارد و ما از انواع مختلفی از آنها در روابط خود استفاده می کنیم. حقیقت این است که برخلاف کلماتی که به زبان می‌آوریم، ما معمولاً کنترلی بر زبان بدن خود نداریم و آنچه بیان می‌کنیم حقیقت درون ماست.

انواع زبان بدن

تفسیر زبان بدن

همانطور که قبلاً گفتیم، دوره زبان بدن زهرا شیراحمدی نوعی ارتباط غیرکلامی است که برای برقراری ارتباط با دیگران به جای کلمات از رفتار روانشناختی استفاده می کند. هر کسی می تواند مهارت های ارتباطی را توسعه دهد. روش‌هایی که در زبان بدن ما استفاده می‌شود معمولاً عبارتند از: تماس چشمی، نشستن، راه رفتن، ایستادن، حالات چهره و غیره.

شایان ذکر است که اولین زبانی که موجودات مختلف روی کره زمین برای برقراری ارتباط استفاده کردند، زبان بدن بود. حیوانات از همان ابتدا از این زبان برای درک یکدیگر استفاده می کردند. ما شیر آفریقایی یا فیل هندی نیستیم، اما زبان بدن ما در لحظات غم، عصبانیت، غم، شادی و ترس تفاوت چندانی با زبان آنها ندارد.

مزایای یادگیری زبان بدن چیست؟

ارتباط غیرکلامی تاثیر زیادی بر موفقیت در کسب و کار، همکاری با دیگران، کسب و کار و زندگی شخصی دارد. برخی از مزایای استفاده از زبان بدن به شرح زیر است:

درک بهتر کلمات: دیگران درک بهتری از معنای کلمات شما دارند و این درک بهتر به شما کمک می کند تا روابط بهتری ایجاد کنید.

پیشگیری از مشکلات سازمانی: به مدیران کمک می کند تا مسائل کارکنان را درک کنند. بسیاری از افراد در یک سازمان هرگز نمی گویند که واقعاً چه فکری می کنند تا شغل خود را حفظ کنند و این افکار پنهان در نهایت باعث ایجاد مشکلات بزرگ برای آن شرکت می شود. از طرفی اگر مدیر سازمان به زبان بدن مسلط باشد قبل از بحرانی شدن شرایط خیلی زودتر متوجه مشکل می شود و برای حل آن تلاش می کند.

موفقیت در کار تیمی: اگر اعضای تیم بتوانند زبان بدن یکدیگر را بخوانند، می دانند چه کسی در طول پروژه تحت فشار است یا به کمک نیاز دارد. درک شرایط هر یک از افراد در گروه به همه کمک می کند تا با اشتیاق بیشتری برای پیشبرد پروژه کار کنند.

حل مشکل در مذاکرات اگر زبان بدن طرف مقابل را درک می کنید، در مذاکرات می توانید موقعیت واقعی او را تعیین کنید و بدون توجه به آنچه که او می گوید، حدس بزنید که درخواست واقعی او چیست.

جلوگیری از خریدهای غیر ضروری: باعث می شود در مقابل رفتار فریبنده فروشنده مقاومت کنید و از خرید محصولات غیر ضروری خودداری کنید.

متقاعد کردن دیگران: با استفاده از زبان بدن، می توانید به راحتی دیگران را متقاعد کنید تا آنچه را که می خواهید انجام دهند. فقط مراقب افرادی باشید که از اصل کمیابی برای متقاعد کردن اینکه از کدام موضوع استقبال می‌کنند و بدنشان نسبت به کدام بخش از داستان احساس منفی می‌کند، استفاده می‌کنند. سپس قسمت مورد علاقه خود را از مکالمه برجسته کنید و از قسمت هایی که دوست ندارند بگذرید.

مهارت های گفتاری: استفاده از زبان بدن در مهارت های سخنرانی و ارائه نیز بهبود می یابد. زیرا به زبان بدن خود به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید و می دانید چگونه با استفاده از این تکنیک ها مخاطب را متقاعد و سرگرم کنید.

کنترل حرکات بدن آیتم ساز رادیو: وقتی حرکات بدن خود را بشناسید، توانایی شما در کنترل آنها افزایش می یابد و می توانید در موقعیت های مختلف آنها را تغییر دهید. این مهارت مذاکره به شما کمک می کند احساسات واقعی خود را پنهان کنید و وانمود کنید که به اهداف خود دست می یابید. شما همچنین می توانید از این مهارت برای ایجاد روابط موثر استفاده کنید. مثلاً وقتی وارد کشور دیگری می شوید ممکن است از رفتار افراد آن منطقه شوکه شوید، اما اگر زبان بدن خود را کنترل کنید، این شوک را نشان نمی دهید و نشان می دهید که فرهنگ عجیبی نیستید. به این ترتیب، روابط موثری با افراد آن جامعه سریعتر برقرار می کنید.






[ بازدید : 146 ]

[ يکشنبه 22 مرداد 1402 ] [ 12:11 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]