شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


ابزار و تجهیزات مورد استفاده در صنایع بسیار متنوع بوده و هر کدام در حوزه خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزات صنعتی بسیار حائز اهمیت است و نبود آنها می تواند مشکلات زیادی را در این بخش ایجاد کند. گیج های فشار و ترانسمیترهای فشار از تجهیزات صنعتی بسیار مهمی هستند که در برخی از کارخانه ها و محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا فشار سنج و ترانسمیتر فشار یکسان هستند؟

بسیاری از عزیزان کشورمان که اطلاعات زیادی در مورد تجهیزات صنعتی ندارند، فکر می کنند که هم گیج فشار و هم ترانسمیتر فشار یک تجهیزات هستند. اما باید بدانید که این دو دستگاه متفاوت با ویژگی های متفاوت هستند.

فرم 1

مانومتر چیست؟

مانومتر که به آن مانومتر نیز می گویند وسیله ای بسیار کوچک و نسبتاً ساده است که برای اندازه گیری فشار مایعات و گازهای مختلف استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی است که یکی از ابزارهای مورد توجه است.

ترانسمیتر فشار چیست؟

فرستنده فشار که به سنسور فشار نیز معروف است عملکردی مشابه گیج دارد، اما با این تفاوت که فرستنده پس از اندازه گیری فشار آب، فشار حاصل از سیستم را به سیگنال های الکتریکی ضعیف تبدیل می کند. آنها را به سیستم مانیتورینگ هدایت می کند تا اپراتور بتواند عملکرد دستگاه و وضعیت آن را بررسی کند.

چه نوع فشار سنج و ترانسمیتر فشار وجود دارد؟

فشارسنج ها و ترانسمیترهای فشار انواع مختلفی دارند که مهم ترین آنها به شرح زیر می باشد:

انواع

لوله بوردون

دیافراگم

گیج دیفرانسیل فشار

مانومتر دیجیتال

گیج فشار I-Dry

فشار سنج روغن

انواع سنسور فشار

فرستنده قلم

دیافراگم

تفاوت

فرستنده دیفرانسیل فشار

گرمایش هنرستان

صنعتی

باریک

غربالگری

تفاوت بین فشارسنج و مبدل فشار

هر دو مانومتر و ترانسمیتر فشار برای اندازه گیری فشار مایعات و گازها در صنایع مختلف استفاده می شوند، اما به دلیل تفاوت در فرستنده می توانید فشار را ثبت، اندازه گیری، برنامه ریزی و مدیریت کنید، در حالی که در مانومتر فقط می توانید. از میزان فشار دستگاه مطلع شوید. بعلاوه فشارسنج ها و ترانسمیترهای فشار انواع مختلفی دارند که هر کدام که به عنوان زیرمجموعه شناخته می شوند، ویژگی های خاص خود را دارند.

فرد جوان

در مورد فشار سنج و سنسور فشار نیز باید اشاره کنیم که قیمت این دو دستگاه متفاوت است و ترانسمیتر فشار دستگاه گران تری به حساب می آید که برای خرید آن باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در ساخت محصولاتی مانند چیلرهای اسکرول از فشارسنج ها استفاده می شود.

ترانسمیترهای فشار اغلب در صنایع بسیار بزرگ و حساس مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که در صنایع کوچکتر و کوچکتر فقط می توان از فشار سنج استفاده کرد. لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد این دو ابزار با هم استفاده می شوند و مکمل یکدیگر شناخته می شوند.

مزایای استفاده از مانومتر و فرستنده چیست؟

از مهمترین مزایای استفاده از مانومتر و ترانسمیتر فشار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان کسب اطلاعات در مورد میزان فشار وارده بر دستگاه وجود دارد

امکان جلوگیری از انفجار و حوادث در محیط های صنعتی

پتانسیل افزایش ایمنی محیط کار و نجات جان کارگران

پتانسیل جلوگیری از ضرر مالی

قابلیت مدیریت میزان فشار وارد بر دستگاه

قابلیت برنامه ریزی مقدار فشار

قابلیت ثبت و حفظ سطوح فشار سیستم

امکان بررسی میزان فشار مثبت یا منفی

و ....

مانومتر و فرستنده و حفاظت از ناحیه

استفاده از ماشین متحرک در مقایسه با فرستنده تاثیر بیشتری بر محیط زیست و ایمنی کارگران دارد، زیرا با استفاده از فرستنده ماهیت سیستم کنترل و میزان فشار موجود در دستگاه عالی و مقرون به صرفه است. جلوگیری از افزایش فشار و خروج از حد لازم از طرف دیگر استفاده از فرستنده امکان کنترل دستگاه را از راه دور فراهم می کند، بنابراین با کمک آن خطر برای افراد کاهش می یابد. بنابراین استفاده از سنسور فشار در مقایسه با سنسور فشار در بهبود ایمنی موثرتر است. در ساخت گیج های فشار از یک ماده خاموش کننده استفاده می شود.

چه صنایعی از فشارسنج و ترانسمیتر استفاده می کنند؟

مشخص است که کشور ما در بخش صنعتی بسیار توسعه یافته است و بنگاه های صنعتی زیادی در کشور ما وجود دارند که از این دو ابزار استفاده می کنند. برخی از این صنایع عبارتند از:

کارخانه های مواد غذایی

کارخانه های فرآوری

کارخانه های خودروسازی

کارخانه پلاستیک

کارخانه تولید انواع چسب

کارخانه گاز

کارخانه گاز مایع

کارخانه ذوب فولاد

وا...

به طور کلی می توان گفت در 90 درصد کارخانجات صنعتی یا کارگاه های صنعتی نیاز به فشار سنج و ترانسمیتر خواهد بود.

خرید فشار سنج و ترانسمیتر فشار.

شما می توانید فشار سنج و ترانسمیتر فشار را از فروشگاه هایی که در زمینه تجهیزات صنعتی فعالیت می کنند تهیه کرده و در صنایع مورد نظر استفاده کنید. اما در هنگام خرید این ابزار خوش دست به یاد داشته باشید که هر کدام از آن ها ویژگی های متفاوتی دارند و حتما باید با توجه به نیاز خود این ابزار را خریداری کنید و در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید:

با توجه به فشار موجود در دستگاه یک گیج فشار و یک فرستنده فشار آماده کنید

یک گیج فشار یا فرستنده از نوع مناسب برای محیط کاری مورد نظر خریداری کنید

از فروشگاه های معتبر خرید کنید

در صورت امکان، از این دو ابزار با هم به عنوان مکمل استفاده کنید.

رجوع به مقاله: https://www.tejaratefarda.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-65/44670-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1





[ بازدید : 132 ]

[ دوشنبه 19 تير 1402 ] [ 11:44 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]