شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


یکی از نیازهای اصلی کاربرانی که از مدل های مختلف چاپگر استفاده می کنند، اتصال چاپگر به لپ تاپ است. در بیشتر موارد، اتصال چاپگر به لپ تاپ به راحتی انجام می شود و با انجام مراحل لازم ارتباط بین دو دستگاه برقرار می شود. با این حال، این روند همیشه پایدار نیست و گاهی اوقات کاربران با مشکل اتصال مواجه می شوند.

برای اتصال دو پرینتر و لپ تاپ می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که بسته به موقعیت و نوع سیستم باید روش مناسب را انتخاب کرد. در این آموزش می خواهیم راه های مختلف اتصال چاپگر به لپ تاپ را بررسی کنیم و در زیر به موانعی که مانع از این اتصال می شوند می پردازیم و راه حل هایی برای رفع مشکل ارائه می دهیم.

روش های اتصال چاپگر به لپ تاپ

با توجه به نوع پرینتر hp مورد استفاده و ظرفیت و فناوری تولید آن می توان روش های مختلفی را برای اتصال چاپگر به لپ تاپ در نظر گرفت:

اتصال فیزیکی از طریق کابل usb

اتصال چاپگر بی سیم به لپ تاپ

اتصال چاپگر به لپ تاپ از طریق گوشی هوشمند

اتصال دو دستگاه از طریق Google Cloud Print

به صورت فیزیکی چاپگر را از طریق کابل USB به لپ تاپ متصل کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اتصال چاپگر به لپ‌تاپ، اتصال فیزیکی است که در آن از کابل USB برای اتصال دو دستگاه استفاده می‌شود. این روش به ویژه برای چاپگرهایی که قابلیت اتصال بی سیم و شبکه را ندارند بسیار مفید است. البته، حتی با چاپگرهایی که قابلیت اتصال بی سیم را دارند، گاهی اوقات کاربران ترجیح می دهند از طریق کابل متصل شوند. این روش اتصال چاپگر به لپ تاپ با استفاده از کابل در هر دو سیستم عامل ویندوز و مک قابل استفاده است، ابتدا باید کابل مناسب را با توجه به پورت USB چاپگر و لپ تاپ تهیه کنید و سپس کابل USB را به لپ تاپ و چاپگر به این ترتیب وقتی دستگاه را روشن می کنید، لپ تاپ بلافاصله چاپگر را تشخیص داده و آن را راه اندازی می کند.

برای یافتن نام چاپگر باید در منوی start ویندوز و در قسمت Devices روی گزینه Add a printer or scanner کلیک کنید و در آنجا به دنبال نام چاپگر مورد نظر بگردید.

چاپگر را با استفاده از کابل USB به لپ تاپ وصل کنید

بر روی نام چاپگر کلیک کنید و مراحل نصب چاپگر را بر روی لپ تاپ با استفاده از تنظیمات مورد نیاز انجام دهید تا بتوانید هنگام اتصال چاپگر به لپ تاپ از دستگاه برای چاپ استفاده کنید. اگر چاپگر در ویندوز شناسایی نشد، از گزینه My preferred printer is not listed استفاده کنید و برای عیب یابی دستگاه به راهنمای Windows مراجعه کنید.

چاپگر را از طریق USB به لپ تاپ وصل کنید

اتصال چاپگر بی سیم به لپ تاپ

یک راه پیشرفته تر برای اتصال چاپگر به لپ تاپ، اتصال این دستگاه ها به صورت بی سیم است. این روش را می توان برای دستگاه هایی با قابلیت اتصال به شبکه اعمال کرد و در صورت وجود چنین امکانی، اتصال چاپگر به لپ تاپ بسیار ساده و راحت خواهد بود. البته ممکن است مراحل انجام این کار بین برندها و مدل ها کمی متفاوت باشد، اما با این وجود، توضیح کلی مراحل شامل موارد زیر است:

در دسکتاپ، روی صفحه تنظیمات شبکه دستگاه کلیک کنید (ابتدا قسمت تنظیمات و سپس گزینه تنظیمات شبکه بی سیم)

نام شبکه Wi-Fi موجود در حال حاضر را پیدا کنید، روی آن کلیک کنید و رمز عبور را وارد کنید

اکنون چاپگر مورد نظر خود را در قسمت Printers & Scanners اضافه کنید

نکته ای که در مورد این روش باید به آن توجه کرد این است که نصب نرم افزار ممکن است مورد نیاز باشد. بنابراین، قبل از افزودن چاپگر به لیست دستگاه ها و نصب نرم افزار، باید چاپگر را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید تا نرم افزار مورد نظر روی سیستم نصب شود.

اتصال چاپگر بی سیم به لپ تاپ

چاپگر آوافرهنگ را از طریق گوشی هوشمند به لپ تاپ وصل کنید

به غیر از چاپ، می توانید از گزینه اتصال چاپگر به لپ تاپ خود استفاده کنید، راه حل دیگر این است که چاپگر را مستقیماً به گوشی خود وصل کنید که فایل ها را انتقال داده و به راحتی چاپ می کند. کابل OTG را می توان برای اتصال تلفن و چاپگر استفاده کرد. نحوه اتصال با استفاده از این کابل را توضیح خواهیم داد.

به طور فیزیکی چاپگر را از طریق کابل OTG به لپ تاپ متصل کنید

یکی دیگر از گزینه های موجود و بسیار آسان که می توانید برای اتصال گوشی خود به لپ تاپ خود از آن استفاده کنید، اتصال فیزیکی با استفاده از کابل OTG است. البته با استفاده از این کابل نیازی به اتصال چاپگر به لپ تاپ نیست و به راحتی می توانید از طریق گوشی هوشمند خود اطلاعات را چاپ کنید.

به این ترتیب شما فقط به نرم افزار اشتراک گذاری چاپ نیاز دارید. این برنامه را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. با نصب این برنامه می توانید با استفاده از گزینه چاپگر در تنظیمات گوشی به لیست تمام چاپگرها دسترسی داشته باشید. گوشی خود را با استفاده از کابل OTG و کابل USB به چاپگر متصل کنید و اسناد مورد نظر خود را به راحتی چاپ کنید.

اتصال فیزیکی بین چاپگر و لپ تاپ از طریق کابل OTG

لپ تاپ و چاپگر را با Google Cloud Print متصل می کند

روش دیگری برای اتصال چاپگر به لپ‌تاپ یا تلفن به چاپگر، می‌توانید از Google Print Cloud، یک سرویس ابری، برای چاپ استفاده کنید. به سادگی با داشتن یک حساب کاربری گوگل، فایل ها و اسناد را می توان به یک چاپگر در فضای ابری منتقل کرد و چاپ کرد. برای استفاده از این روش، بسته به مدل چاپگر، برای هر دستگاه باید از نرم افزار مخصوص آن برند و مدل استفاده کرد.

چرا چاپگر به لپ تاپ متصل نیست؟

گاهی اوقات کاربران تمام مراحل اتصال چاپگر به لپ تاپ را انجام می دهند، اما ارتباط بین دو دستگاه برقرار نمی شود و چاپگر در لپ تاپ شناسایی نمی شود. دلایل مختلفی می تواند هنگام اتصال چاپگر به لپ تاپ مشکلاتی ایجاد کند. گزینه های زیر را می توان به عنوان مهمترین گزینه ها در نظر گرفت:

تعمیر پرینتر

ممکن است کابل استفاده شده در اتصال فیزیکی مشکل داشته باشد

خرابی اتصال کابل USB در لپ تاپ

درایور چاپگر نصب نخواهد شد

نصب صحیح درایورهای چاپگر روی لپ تاپ

درایور به روز نمی شود یا از نسخه ناسازگار استفاده می شود

مشکلات نرم افزاری با لپ تاپ یا چاپگر

سیستم عامل لپ تاپ به روز نمی شود

مشکل در سیستم ویندوز برای اتصال انواع دیگر چاپ. به عنوان مثال، مشکل اتصال ویندوز 11 به چاپگرهای دیگر از طریق USB

مشکل در اتصال چاپگر به لپ تاپ

گاهی اوقات، هنگام استفاده از یکی از روش های بالا برای اتصال چاپگر به لپ تاپ، مشکلات اتصال به وجود می آید. گاهی اوقات مشکلاتی در اتصال فیزیکی چاپگر یا لپ تاپ وجود دارد. مثلا پورت USB لپ تاپ خراب است یا مشکل دارد. کار و آسیب کابل ها نیز تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

موارد زیر مربوط به نرم افزار چاپگر یا سیستم عامل لپ تاپ می باشد. سیستم عامل به روز نشده یا درایور چاپگر به درستی نصب نشده است. گاهی اوقات به روز رسانی درایور چاپگر دلیل عدم اتصال چاپگر به لپ تاپ و شناسایی نشدن توسط سیستم است.

مشکلات اتصال چاپگر به لپ تاپ را برطرف کنید

اگر در اتصال چاپگر به لپ تاپ مشکل دارید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید. برای مثال، اگر مشکل نرم افزاری است، نصب مجدد یا به روز رسانی درایورهای چاپگر ممکن است مشکل را برطرف کند. به روز رسانی سیستم عامل گزینه دیگری است. مورد بعدی این است که تنظیمات چاپگر را در لپ تاپ بازنشانی کنید و دوباره از آن تنظیمات استفاده کنید.

راه اندازی مجدد لپ تاپ و راه اندازی مجدد چاپگر به طور همزمان نیز ممکن است کارساز باشد. در نهایت اگر مشکلات فیزیکی مانند ساییدگی کابل ها یا پورت های شکسته یا آسیب دیده دلیل عدم اتصال چاپگر به لپ تاپ باشد، تعویض کابل یا تعمیر پورت لپ تاپ باعث ایجاد مشکل در اتصال این دو می شود. تمام تجهیزات قابل حل است.





[ بازدید : 183 ]

[ يکشنبه 12 آذر 1402 ] [ 8:24 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]