شاهد

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ شاهد خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


از جاهای دیدنی رامسر در شهر کتالم که حتما باید ببینید، قلعه تاریخی مارکوه است. این دریاچه که در واقع یک سد خاکی است هر سال از طریق آب چشمه دوبرار که در حوالی پارک جنگلی النگدره قرار دارد پر می شود. در فصل زمستان هم تماشای آب پری در جنگلی برفی جذابیت خاص خود را دارد. این روستای زیبا جزو جاذبه های دیدنی رامسر شناخته شده است؛ جواهرده منطقه ای تاریخی با جنگل های سرسبزی است که از ۳ جهت در محاصره کوه قرار دارد و دارای زمستان های سرد و برفی و تابستان های خنک و خوش آب و هوا است. بوستان جنگلی صفارود در میان دره قرار گرفته است و شامل جاذبه های بکر و طبیعی مانند جنگل و رود خانه و آب های معدنی است که این منطقه را به توریست پذیرترین منطقه تبدیل کرده است. ‬همچنین در جنگل صفارود دوست داشتنی می توانید درختان بلند قامت و تنومند مانند درختان ممرز، درختان انجیلی، یا توسکا، افرا، ون را تماشا کنید. در زبان فارسی، پروانه را آب پری نیز مینامند. آبشار آب پری بیشتر شباهت به جنگل هایی دارد که در طبیعت گردی هایمان کمپ می زنیم. طبیعت خیرهکننده و جاذبههای فراوانی که در این منطقه وجود دارد، باعث شده تا رامسر به عنوان عروس مناطق شمالی ایران شناخته شود.

Victoria Day Icons free download freebie icon set icons icons download illustration illustrator vector vector design vector download vector icon victoria day victoria day icon victoria day vector اگر می خواهید به استان گیلان سفر کنید و گردشی در میان مکان های دیدنی گیلان داشته باشید و قلعه رودخان را نیز انتخاب کرده اید، می بایست از آنجایی که قلعه رودخان به عنوان یکی از جاهای دیدنی فومن شناخته می شود، ابتدا به سمت فومن حرکت کنید و روستاهای ملسکام و سیدآباد را پشت سر بگذارید. این پل در ابتدا بر روی دو پایه بتنی در دو طرف کوه بنا شد و به هم متصل شدند. برای دسترسی به جنگل دالخانی ابتدا باید خود را به رامسر برسانید. جواهرده در ۲۷ کیلومتری رامسر قرار گرفته و برای دسترسی باید از بازار شهر رامسر رد شوید و سپس به یک سه راهی به نام فلسطین برسید که بعد از این در جاده جواهرده قرار خواهید گرفت. معمولا اغلب افرادی که به شمال کشور مسافرت میکنند، اولین گزینه تفریحی خود را دریای خزر قرار میدهند. جنگل النگدره در لیست 7 منطقه نمونه گردشگری کشور ایران قرار دارد و علاوه بر آن به عنوان پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب شده است. این غار در واقع چاهی با دهانه ای ۳ متری روی کوه ایلمیلی قرار دارد و مردم محلی در گذشته از این مکان به عنوان مکانی جهت فرار اهالی استفاده می کردند؛ همچنین این غار به دلیل صعب العبور بودن، شیب و تاریکی زیاد برای مدتی به عنوان پناهگاه دزدان و راهزنان بوده است، بنابراین این غار به عنوان دژی استوار و مستحکم در رامسر شناخته شده است. نئور در ارتفاع 2500 متری از سطح دریاست و به طور متوسط 5 متر عمق دارد. ابعاد این چشمه طبیعی و بزرگ 90 در 80 متر مربع و عمق این چشمه نیز تا 80 متر مربع تخمین زده شده است.

فاصله سیاهکل تا رشت ۴۴ کیلومتر و لاهیجان تا سیاهکل ۲۰ کیلومتر است. فاصله تهران تا این جاده حدود 440 کیلومتر می باشد. اگر قصد دارید از تهران تا فیلبند را با اتوبوس سفر کنید حدود 240 کیلومتر راه دارید و به خاطر راه پر پیچ و خم ممکن است تا 5 ساعت طول بکشد که به این روستا برسید. روستای فیلبند در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار واقع شده است که 81 کیلومتر از بابل، 25 کیلومتر از آمل و 120 کیلومتر هم از تهران فاصله دارد. 2. جنگلهای سرسبز و بافت بکر و طبیعی منطقهی شیرگاه که در اطراف آبشار آب پری قرار دارد. ییلاق دیلمان از زیباترین ییلاقات شمال است که در شرق استان گیلان قرار داشته و از طبیعتی بسیار تماشایی و بکر بهره می برد و از بهترین جاهای دیدنی گیلان برای خلوت کردن و آرامش یافتن می باشد. این قلعه که در شهر کتالم واقع شده است، با فاصلهای کم از رامسر قرار دارد. محسن عرب مقصودی مدیرکل شرکت گاز استان مازندران نیز در گفت و گو با تسنیم اظهار میکند: فشار گاز در روزهای اخیر به دلیل مصرف زیاد کم شده است ولی به مردم قول میدهیم که در بخش خانگی قطعی گاز نداشته باشیم. پرداخته میشود. کتالم از بهترین ساحل های رامسر هست که هرچه از زیبایی آن گفته شود، کم است، پس سری به کتالم رامسر بزنید. سابقاً معتقد بودند که قلعه مارکوه به دوران پیش از اسلام بازمیگردد و در زمانهای مختلف قرنهای سوم، ششم و هشتم هجری شمسی، به عنوان یک قلعه استراتژیک برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار میگرفت. پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان تنهایی و بدون مجوز، به این جاذبه وهمانگیز نروید. بینظیرترین تصاویر طبیعت لاویج در دل این جنگلها پنهان است و بدون شک بهترین خاطره شما از لاویج، گذر از میان درختان کهن این جنگلها خواهد بود.

روستای گرسماسر دارای بافت مسکونی پراکنده، کوچه های پیچ در پیچ و خانههای قدیمی با سقف های شیروانی و دیوارهای گل اندود است که همگی جلوه های زیبایی از معماری سنتی و ساده روستایی هستند. و بازهم بعید است که طبیعت شمال را گشته باشید اما روستای فیلبند را ندیده باشید یا حداقل اسمش به گوشتان نخورده باشد. ارتفاع آبشار آب پری حدود ۲۷ متر است و با دیدن منظره زیبایی که ایجاد میکند، هر ساله بسیاری از گردشگران و علاقهمندان به طبیعت به این منطقه سفر میکنند. یکی از پیشنهادهای استثنائی در شمال «رفتن به کتالم» است که در غرب رامسر قرار دارد. این روستا نیز در زمره زیباترین روستاهای پلکانی ایران قرار دارد. چشمههای پلکانی و خوشرنگ سورت در بین بومیان به باداب معروف است که بهعنوان دومین چشمه آب شور در جهان و دومین اثر طبیعی ملی ثبت شده است. دشت شقایق یکی از زیباترین دشتهای این مسیر است که در ماههای اردیبهشت و خرداد پر از گل میشود و چشماندازهایی بینظیر را به نمایش میگذارد. امکاناتی از قبیل مسیرهای آسفالته، آبرسانی و برقرسانی ، پارک کودک، نمازخانه، سرویسهای بهداشتی، مناطق کمپینگ و پیکنیک، ساختمان نگهبانی، پناهگاههای چوبی، مهمانسرا و چاههای عمیق و نیمهعمیق در آن دایر شده است.

همیشه اقامت در طبیعت یکی از مهم ترین خواسته های جذاب در سفر برای همه بوده و این جنگل با آب و هوای خوب و مناظر فوق العاده خود یکی از بهترین مکان ها برای کمپینگ می باشد. جشن ها، سنت ها و آیین های متعددی در منطقه رامسر برگزار می شود، که در نوع خود دیدنی و خاص هستند؛ حال که می دانید شهر رامسر کجاست، خوب است از این جشن ها و آداب نیز دیدن کنید. این منطقه رویایی در واقع شاهکار طبیعت واقع در کوه های البرز است که فاصله اندکی با دریای خزر دارد. جنگل هایی که در مسیر از دل آنها گذر می کنید بسیار زیبا و رویایی هستند. سد سلیمان تنگه با ارتفاع ۱۳۸ متر از جاهای دیدنی مازندران از آن سدهایی است که از بالای آن میتوانید منظره زیبای ساری را تماشا کنید. سومین مورد، دیوار بزرگ گرگان (دیوار بزرگ اسکندر، دیوار سرخ) است که به عنوان یک اثر ملی در ایران ثبت شده و از جاهای دیدنی گرگان به حساب میآید. تابش آفتاب سبب شده که رنگ سرخ آجرهای این برج تغییر پیدا کند و البته فرسوده شوند. تاریخچه آبشار آب پری به قدمتهای قدیمی بازمیگردد و مردم محلی این منطقه از دوران های قبل از اسلام به آن احترام میگذاشتند و آن را به عنوان یکی از جاذبههای طبیعی مهم در اطراف خود میشناختند.نام آبشار آب پری به دلیل وجود بسیاری از ماهیان رنگین کمان در این آبشار است که به نظر میرسد مانند پروانههای رنگارنگ در آب حرکت میکنند.در کنار این آبشار، میتوانید از تواریخ تاریخی مربوط به قدیمیترین جاذبههای طبیعی منطقه نیز باخبر شوید. در تاریخ کشورمان، رامسر چند بار بین اراضی گیلان و مازندران دست به دست شده است و از حدود ۱۵۰ سال قبل جزء مازندران محسوب می شود.

در میان جستجو و کاوش های مختلفی که در این منطقه انجام شده اند، متوجه شدند که زندگی غارنشینی دارای قدمتی بیش از 2 هزار سال قبل از میلاد مسیح می باشد. بنابراین، به نظر میرسد نام آبشار به این دلیل انتخاب شده است.همچنین در منطقه مردم محلی باور دارند که آبشار آب پری دارای خواص درمانی بسیاری است و از دورانهای قدیمی از آن به عنوان درمانگری برای برخی بیماریها استفاده میکردند. در سال ۱۳۵۲، به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. داروهای غیرنیمه ضروری که باواردکردن مواداولیه آن میتوان آنهارا درخودکشور تهیه نمود ماننداقسام ویتامینها کلسیم و عصاره جگر دراین باره با آقای مدیرکل بنگاه رازی آقای دکتر "عزیز رفیعی" مذاکره شد و ایشان نیزتهیه این قییل داروها را درخودکشور میسردانستهاند انتظاردارم که این موضوع مهم سریعا موردتوجه واقع شود زیرا از این رهگذر مقدارزیادی از اتلاف ارز جلوگیری خواهدشد و بعلاوه دارو به نسبت بسیار ارزانتری در دسترس نیازمندان قرارخواهدگرفت. همچنین، این آبشار به دلیل آب و هوای سرد و تمیزی که در آن حاکم است، بسیار مناسب برای شنا و شیرجه است. اوایل پاییز و بهار هوای رامسر مطبوع و دلپذیر است. در واقع آبوهوای لطیف و مطبوع روستا باعث شده است که به مرواریدی سبز و پناهگاهی فرحبخش در منطقهای گرم و سوزان تبدیل شود. این بوستان زیبا با آب و هوای مطبوع خود در پایین جاده قرار دارد که از طریق چندین پله به آن دسترسی خواهید داشت. گرسماسر در اصل روستایی با طبیعت زیبا و آب و هوای خوبی است و جزو جاذبه های گردشگری شهر رامسر به شمار می رود که با شهر رامسر ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. هرچند که دسترسی آسانی از جاده اصلی ندارد اما به محض اینکه با آن روبرو می شوید، از زیبایی اش شگفت زده خواهید شد. همانطور که پیش از این اشاره شد در استان مازندران و 26 کیلومتری شهرستان رامسر روستای بکری به نام جواهرده واقع است این روستا همچون روستاهای دیگر استان مازندران دارای زیبایی های بی بدیل و وصف ناپذیر می باشد که بیانگر خلقت خداوند می باشد.

ساحل کتالم بقدری زیباست که گویا نقاشی شده است. این لیست به شما این امکان را میدهد تا ساحل موردپسند خود را انتخاب کرده و در هنگام سفر به رامسر حتما به سراغ آن بروید. این دهستان کوچک به دلیل اینکه آب و هوای بسیار خنکی را در گرمای شرجی تابستان دارد و در کنار آن آب گرم با خاصیتهای درمانی زیاد از چشمههای گوگردی منطقه باعث شده تا به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران در تابستان و بهار شناخته شود. چشمههای آب گرم رامسر نیز از جاذبههای جذاب این منطقه به شمار میروند. آبشار آب پری یکی از جاذبههای دیدنی مازندران ایران است که در منطقه نورآباد واقع شده و از جاذبههای گردشگری اصلی این منطقه به شمار میرود. سپس نوبت به پرداخت هزینه ورود به محوطه اصلی برج می رسد که 5 هزار تومان برای ایرانیان و 50 هزار تومان برای اتباع خارجی است. بام سبز لاهیجان از دیدنی های گیلان محسوب می شود و آب و هوای بسیار معتدل و دلپذیری دارد. و همین باعث شده است که تقریبا در تمامی مواقع سال حتی گرمترین روزهای مرداد، هوای معتدل تر و خنک تری نسبت به دیگر نقاط کشور در این روستا در جریان باشد. آب گرم ها در نزدیکی ساحل دریا قرار دارند و چندین استخر آب گرم معدنی در شهرهای کتالم و سادات محله رامسر به چشم می خورند که دارای خواص کلربیکربناته کلسیک و منیزین گازدار گوگردی بوده و برای درمان بیماری های پوستی، رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی مفید هستند.

کوه های شهرستان رامسر همواره پوشیده از برف است و به دلیل بارندگی های فراوان فصلی یکی از شهرهای پرآب شناخته شده است و در طی همین بارش ها آبشارهای زیادی رواج دارند که مناظری طبیعی بسیار زیبا با چشم اندازهای خارق العاده و مناطق بکر طبیعی ایجاد می کنند، آبشار ایج به نام آبشار ده قلو نیز شهرت دارد و یکی از جاذبه های طبیعی بکر رامسر محسوب می شود. قله زبله روستای زیارت گرگان، یکی از بهترین جاهای دیدنی که باید از آن بازدید کنید! از دیگر ارتفاعات این استان میتوان از قلعه ماران (3010 متر)، كوه وج متو و چالو (2758 متر)، قله چالويی (3750 متر)، شمشيربر و قزلق (2850 متر)، قله خوش ييلاق (2802 متر) و كورخود در شرق گنبد كاووس (2819 متر) اشاره نمود. گرسماسر در مسیر کوهنوردانی است که برای بهره مندی از مناظر طبیعی و زیبای لپاسر، به قله ی 3600 متری پوشیده از برف به نام سماموس می روند. ساکنان این روستا که دامدار هستند فقط در بهار و تابستان وقتی برفها آب میشود و علوفه مناسب دامها رشد میکند به اینجا میآیند. وقتی به پارک جنگلی کشپل می روید حتما لباس ورزشی راحت و کفش مناسب برای پیاده روی و کوهنوردی در جنگل بپوشید تا دچار مشکل و حادثه نشوید.

رنگارنگی لباس زنان در رامیان آنچنان متنوع است که گویا مسافران نوروزی دنیایی از رنگها را مشاهده میکنند. پیادهروی از جمله دیگر تفریحات این منطقه محسوب میشود که علاقهمندان میتوانند با همراه داشتن کفش و لباس مناسب ساعتها در دل این جنگل زیبا پیادهروی کنند. 5. دیدن جانوران وحشی محلی از جمله خرسهای برنده و گرگها که در اطراف آبشار زندگی میکنند. شما اگر میخواهید در طبیعت چادر بزنید باید تمام لوازم و وسایل سفر و اقامت در طبیعت را همراه داشته باشید. اگر به استان مازندران سفر کردید، حتما به منطقه آب پری سر زده و استراحت در کنار این آبشار افسانهای را از دست ندهید. سواحل رامسر را از دست ندهید! به همین سبب ما در تیم لیدوماتریپ در این بخش از مجله وب سایت به معرفی سواحل عروس شهرهای شمال پرداختیم. ادعایی که با توجه به اخبار مربوط به ناامنی و کشتار بیرویه وحوش در پارک ملی گلستان به نظر عجیب میرسد. رستورانها: در اطراف آبشار آب پری، رستورانهایی وجود دارد که با ارائه انواع غذاهای محلی و بینالمللی، گردشگران را خوش پذیرایی میکنند. شهرستان رامسر دارای آب گرم های معدنی زیادی است و خیلی از گردشگران به خاطر همین آب گرم ها و خاصیت درمانی شان به فکر خرید بلیط هواپیما رامسر هستند و این منطقه را برای سفر انتخاب می کنند. شهر رامسر با جاذبه های گردشگری فراوان و امکانات تفریحی خود برای توریست ها یکی از مهم ترین قطب های گردشگری محسوب می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد در این جنگل مه غلیظ است که بسیار تماشایی بوده و یکی از مهم ترین دلایل جذب مسافر و توریست به شمار می رود، حتی گردشگران به این منطقه نام دالان بهشت داده اند؛ جنگلی افسانه ای با درختان سر به فلک کشیده که سرسبز و خرم هستند. جاذبه های طبیعی شهر رامسر همواره زبانزد گردشگران بوده است؛ رامسر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران در شمال کشورمان است که دارای زیبایی های بکر و مناطق دیدنی زیادی است.

برخی از این چشمهها هنوز هم زیبایی و شکل و شمایل خاص خود را حفظ کردهاند، اما چشمهای که آب گرم برای هتل رامسر تامین میکند، به طور مدرنتر و مجهزتر از سایرین است. خوزستان از لحاظ کمیت و کیفیت میراث فرهنگی و جاذبههای گردشگری قابل توجه است ولی تعداد بازدیدکنندگانش هنوز به حد قابل قبولی نرسیده است. با رواج و افزایش تعداد هتلها، ساختمانهای شهری و اقامتگاههای اختصاصی در رامسر، تسهیلات تفریحی نیز در این منطقه گسترش یافته است. بهترین زمان برای سفر به رامسر، از اواسط بهار تا اوایل پاییز است. پس از سفر به این ییلاق زیبا، حتما علاقه دارید یادوارهای به عنوان سوغات اولسبلنگاه برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید تا حال و هوای این منطقه زیبا بیشتر در ذهنتان باقی بماند. چشمه های آب معدنی متعددی در شهر سیاهکل وجود دارند که به عنوان جاذبه گردشگری سیاهکل از آن ها یاد می شود و یکی از آن ها چشمه های آب معدنی غازی گوابر و خورتاب می باشد. بدیهی است که استان مازندران یکی از زیباترین مناطق ایران است و دارای پتانسیل گردشگری بالایی می باشد. این آبشار در استان مازندران واقع شده است و به علت واقع شدن در منطقهای با آب و هوای مرطوب، تابستانهای گرم و زمستانهای سرد و بارانی دارد.

گرگان با جنگلهای بکر و دست نخوردهاش، هوای مطبوعش و مهای که بلندیهایش را پوشانده، هر سال مسافران زیادی را راهی گرگان میکند. امکانات ورزشی: در این منطقه، امکانات ورزشی مانند پیادهروی، دوچرخهسواری و کوهنوردی وجود دارد که برای علاقهمندان به ورزش و طبیعت گردی، بسیار جذاب است. شاید میتوانیم بگوییم این روستا برای اکثرافراد جامعه مانند هنرمندان، طبیعتگردان، کوهنوردان، جنگلنوردان و افرادی که به ماهیگیری، عکاسی، کمپ زدن، آبتنی و آشپزی در طبیعت علاقهمند هستند، بسیار بسیار جالب و دوستداشتنی میباشد. مراکز خدماتی: در اطراف آبشار آب پری، مراکز خدماتی مانند تعمیرگاه، پمپ بنزین و فروشگاههای عمومی وجود دارد. بلوار معلم رامسر که در قدیم به آن بلوار کازینو می گفتند، یکی دیگر از جاهای تاریخی و دیدنی رامسر است. از سال ۹۰ طرحی در این منطقه آغاز شد که تنها هدف آن حفظ محیطزیست از آلودگی و زبالههای گردشگران بوده است. این شهر با آب و هوای خوش حتی در زمستان نیز میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان است. همچنین وجود جنگل و رودخانه، آب و هوای این منطقه را مطبوع کرده است. در این مدت، آب و هوا دلپذیر و مطبوع است و شما میتوانید از زیباییهای طبیعی این شهر لذت ببرید. بالطبع گلستان باوجوداینکه دریا ندارد اما به دلیل جنگلهای طبیعی و دست نخوردهاش و هوای مطبوع و مهآلودش از خنکترین استانهای شمالی است. این روستا از نواحی کوهستانی و پر باران کشور است و آب و هوای شرجی دارد.

در زمستان هوای جنگل حسابی سرد است اما تماشای زیبایی چهره برفآلود جنگل آرزوی هر مسافری است. مسیرتان را که ادامه بدهید، به روستاهای زیبایی میرسید. برای اقامت در جنگل لفور سوادکوه، گزینههای زیادی در پیش رو دارید که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید. پیش از اینکه به این منطقه سفر کنید باید بدانید با اینکه سالانه گردشگران بسیاری به آنجا سفر می کنند هیچ هتل و یا مسافرخانه یا محلی برای اقامت شان وجود ندارد و در بهترین حالت شاید بتوانند خانه ای را برای چند روز اجاره کنند و یا در خانه ساکنین این منطقه بمانند. اگر دوست دارید چند روزی را در این شهر شگفت انگیز بگذرانید، حتما برای اجاره ویلا رامسر اقدام کنید. برای گردشگرانی که قصد سفر شمال کشور از سمت شهر های ارومیه و تبریز را دارند، جاده اسالم به خلخال مسیر اصلی به حساب نمیآید و باعث طولانی تر شدن مسیر حدود چند ساعت میشود. بازار میوه و تره بار تازهای دارد که اشتهای هر بینندهای را تحریک میکند. عمق آب تنها در بعضی از قسمت ها زیاد است، اما بطور کلی امکان شنا برای هر فردی وجود دارد. لوه آبشاری ۵طبقه است که داخل درهای با عمق ۷۵ متر جا خوش کرده. فروشگاهها: در این منطقه فروشگاههایی وجود دارد که انواع صنایع دستی و سوغاتیهای منطقه را به فروش میرسانند. و حتی برای خرید صنایع دستی به بازارچه سنتی آنجا بروید. بازار محلی کتالم روزهای دوشنبه بر پا میشود که در آن به فروش محصولات باغی، صنایع دستی و… شهر رامسر به دلیل مجاورت با جنگل و دریا دارای زیبایی های خاصی است و محصولات عمده رامسر شامل برنج، مرکبات و چای هستند. بقعه نیز مزین به در منبتکاری و صندوق چوبی زیبایی است.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.





[ بازدید : 3201 ]

[ جمعه 14 مهر 1402 ] [ 21:29 ] [ F369 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]